آشنایی با شکار گِران منچستریونایتد؛ شاعر دیگری در راه است + فیلم

تهران- ایرنا- آنتونی ستاره برزیلی و جوان آژاکس که این بازیکن را با رونالدینیو ملقب به شاعر فوتبال مقایسه می‌کنند با قراردادی به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست.

به گزارش ایرنا،  آنتونی ماتئوس دوس سانتوس (زاده ۲۴ فوریه ۲۰۰۰ در برزیل)، معروف به آنتونی بازیکن سابق باشگاه آژاکس هلند است که این بازیکن را با رونالدینیو اسطوره بلوگرانا مقایسه می‌کنند.

باشگاه منچستریونایتد روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با آژاکس برای انتقال آنتونی به توافق رسیده و این انتقال مشروط به معاینات پزشکی و صدور ویزای کار این بازیکن در انگلیس است. آنتونی با قراردادی ۹۵ میلیون یورویی (به اضافه پنج میلیون یورو پاداش تا ژوئن ۲۰۲۷، به اضافه گزینه تمدید تا تابستان ۲۰۲۸)، به منچستریونایتد پیوسته است.

این ستاره ۲۲ ساله در ۱۰ سالگی به آکادمی باشگاه محلی سائوپائولو پیوست. او به این باشگاه کمک کرد تا در مسابقات چالش جهانی جی‌لیگ در ژاپن برنده شوند و به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد و اولین قرارداد حرفه‌ای خود را در ۱۸ سالگی در سال ۲۰۱۸ امضا کرد.

آشنایی با شکار گِران منچستریونایتد؛ شاعر دیگری در راه است + فیلم

۱۲ ماه بعد پدر پسری به نام «لورنزو» شد و اولین بازی خود را برای تیم زیر ۲۳ ساله‌های برزیل انجام داد. او در آن تیم همبازی برونو گیمارش ستاره برزیلی نیوکاسل بود.

آنتونی، کاتولیک متعهد و عاشق جت اسکی، در ورزشگاه یوهان کرویف به یک پدیده تبدیل شد و دو عنوان لیگ هلند را تحت هدایت اریک تن‌هاخ به دست آورد. اگرچه او هنوز یک بازیکن تازه وارد و نوظهور در عرصه بین‌المللی به شمار می‌رود، اما امیدوار است که در جام جهانی قطر بازی کند. او ۱۰ ماه پیش اولین بازی را برای تیم ملی بزرگسالان برزیل در مرحله انتخابی جام‌جهانی در مقابل ونزوئلا انجام داد و تا به الان ۹ بار به میدان رفته است.

آنتونی در ۱۳۴ بازی باشگاهی برای آژاکس و سائوپائولو ۳۱ گل و ۲۷ پاس گل به ثبت رسانده و در ۹ بازی با لباس تیم ملی برزیل نیز موفق به زدن دو گل و ارسال دو پاس گل شده است. او ۲ عنوان قهرمانی اردیویسه و یک مدال طلا در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ نیز کسب کرده است.

منچستریونایتد در سال‌های اخیر برای تقویت خط حمله خود مبالغ هنگفتی پرداخت کرده و حالا امیدوار است با جذب آنتونی، در فصل جاری نتایج بهتری کسب کند. این ستاره جوان در هفته‌های اخیر با تحریم تمرینات آژاکس، تلاش زیادی برای انتقال به اولدترافورد کرد و حالا این هدف در نهایت محقق شده است.  

آشنایی با شکار گِران منچستریونایتد؛ شاعر دیگری در راه است + فیلم


بدین‌ترتیب تن‌هاخ بعد از لیساندرو مارتینز، یکی دیگر از شاگردان خود در آژاکس را نیز در اختیار خواهد داشت. با انتقال این بازیکن حالا روزنامه انگلیسی سان مدعی شده که مدیران یونایتد معتقد هستند که جذب بازیکنانی چون کاسمیرو و آنتونی باعث شده که نظر کریستیانو رونالدو برای جدایی از این تیم تغییر کند و او قصد دارد به حضورش در این باشگاه و در جمع شاگردان تن‌هاخ ادامه دهد.  

به نظر می‌رسد که این ستاره پرتغالی تحت تاثیر عملکرد خوب چند روز اخیر مدیران یونایتد در بازار نقل و انتقالات قرار گرفته و به این باور رسیده که این تیم توانایی ارائه عملکردی قابل قبول در این فصل را خواهد داشت.  

آنتونی بلافاصله وارد ترکیب اصلی خواهد شد و مارکوس راشفورد و جیدون سانچو را برای یکی از دو موقعیت دیگر در خط حمله، به چالش خواهد کشید. تن هاخ عمدتاً از او در سمت راست در آژاکس استفاده می‌کرد، اما او می‌تواند در هر دو جناحین خط حمله بازی کند.

آشنایی با شکار گِران منچستریونایتد؛ شاعر دیگری در راه است + فیلم

آمدن او به سرمربی یونایتد آزادی بیشتری می‌دهد تا راشفورد را به پست مرکزی منتقل کند. هرچند که او این حربه را روز دوشنبه با موفقیت در برابر لیورپول آزمایش کرد.

آنتونی به عنوان یکی از باهوش‌ترین بازیکنان جوان اروپا در نظر گرفته می‌شود و با تکنیک بالایی که دارد یک تهدید برای رقیبان خواهد بود. این بازیکن برای دیدار بعدی منچستریونایتد برابر لستر در دسترس نخواهد بود، اما در صورت تکمیل فوری انتقال، می‌تواند مقابل آرسنال به میدان برود.

در انتها فیلم نمایش حرکات تکنیکی و گل‌های این بازیکن را خواهیم دید:

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha