تظاهرات حامیان ملت فلسطین در آمریکا برای آزادی اسیر فلسطینی + فیلم

تهران-ایرنا- گروهی از حامیان ملت فلسطین و یهودیان ضدصهیونیست در نیویورک تظاهرات کرده و خواستار آزادی اسیران فلسطینی از جمله «خلیل عواده» شدند که از ۱۷۱ روز پیش تاکنون در اعتصاب غذا به سرمی برد.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" در گزارشی از تظاهرات حامیان ملت فلسطینِ مقیم نیویورک در حمایت از اعتصاب غذای «خلیل عواده» از زندانیان فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گفته پزشکان، وضعیت سلامتی این اسیر فلسطینی که از ۶ ماه پیش در بازداشت رژیم صهیونیستی است، وخیم است و هر لحظه امکان شهادتش وجود دارد.

«خلیل را آزاد کنید»، «فلسطین را آزاد کنید» و «صهیونیسم باید از بین برود» از جمله شعارهای بود که این تظاهرات سرداده شد.

«نردین کیسوانی» یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات به خبرنگاران گفت: ما یک سانتی‌متر از سرزمین‌های اشغالی را به اسرائیل نخواهیم داد و با این رژیم سازش نخواهیم کرد.

وی گفت: حتی اگر «خلیل» را آزاد کنند، راه ما پایان نمی یابد زیرا همه فلسطین از نهر تا بحر باید آزاد شود.

یهودیان ارتدوکس نیز در این تظاهرات ضد"اسرائیلی" شرکت داشتند. خاخام های یهودی شرکت کننده در این تظاهرات بنرهایی را با مضمون اینکه «اسرائیل نماینده یهودیان نیست»، حمل می‌کردند.

خاخام یهودی «یسروئیل دیوید ویس» از اعضای سازمان بین المللی یهودیان «ناتوری کارتا» که گروهی از یهودیان ضد صهیونیسم در نیویورک هستند، به خبرنگاران گفت: حتی پیش از تشکیل رژیم اسرائیل، یهودیان حریدی توسط صهونیست ها در اروپا مورد آزار قرار می‌گرفتند و اخراج فلسطینیان از سرزمینشان در سال ۱۹۴۷ و تبدیل سرزمین‌های اشغالی به زندان، اقدامی شیطانی و خلاف آموزه‌های یهودیت است.

وی گفت: خانواده‌های ما توسط صهیونیست‌ها نیز به قتل می رسند و ضدصهیونیست بودن به معنای ضدیهود بودن نیست.

«خلیل عواوده» اعتصاب خود را در دوم ژوئیه گذشته از سرگرفت. وی  بعد از ۱۱۱ روز از اعتصاب خود، بنا به وعده اشغالگران برای آزاد کردنش اعتصابش را تعلیق کرد اما آنها به وعده خود نه تنها عمل نکردند بلکه بار دیگر یک حکم بازداشت اداری چهار ماهه برای او صادر کردند و او نیز از دوم ژوئیه اعتصاب خود را از سرگرفت.

آزادی العواوده و بسام السعدی از رهبران جنبش جهاد اسلامی از شروط این جنبش برای آتش بس در غزه بود و رایزنی ها برای آزادی این دو اسیر فلسطینی از طریق طرف های میانجی ادامه دارد. روز پنجشنبه خبر رسید که هیاتی از طرف فرستاده سازمان ملل با السعدی دیدار کرده است. کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز دو روز پیش با این دو اسیر ملاقاتی انجام داد تا زمینه آزادی العواوده و السعدی براساس شروط جهاد اسلامی در خصوص آتش بس فراهم شود.

توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی  ۱۷ مرداد ماه گذشته با میانجیگری مصر اجرایی شد.

این آتش‌بس پس از آن بسته و اجرایی شد که ۵۸ شهرک صهیونیست نشین از داخل نوار غزه هدف حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین قرار گرفتند.

بر اساس این توافق، مصر برای آزادی اسیر بسام السعدی در کوتاهترین زمان ممکن تلاش می‌کند و همچنین تلاش خود را به کار خواهد بست و متعهد خواهد شد که اسیر عواوده آزاد شود.

شورای مسؤول اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی شنبه اخیرا به رژیم صهیونیستی هشدار داد و تأکید کرد که در صورت شهادت العواوده، حملات علیه سرزمین‌های اشغالی از سر گرفته می‌شود و وی باید آزاد شود.

همچنین کمیته عالی امور اسرای فلسطینی  یکشنبه هفته جاری در بیانیه ای اعلام کرد: در صورتی که اداره زندان های رژیم صهیونیستی از بدرفتاری سازمان یافته علیه اسیران فلسطینی دست برندارد و این شیوه را تغییر ندهد، هزار اسیر فلسطینی از روز پنجشنبه دست به اعتصاب غذای نامحدود می زنند.

این کمیته که از نمایندگان همه گروه های مقاومت فلسطین تشکیل شده است، افزود: در نخستین مرحله، هزار اسیر فلسطینی از اول سپتامبر (۱۰ شهریور) اعتصاب غذا را آغاز می کنند و در مراحل بعد، شمار دیگری از اسرای فلسطینی به آن می پیوندند.

بر اساس این بیانیه، اعتصاب غذا تا زمان پذیرش همه خواسته های اسیران توسط رژیم صهیونیستی ادامه می یابد.

کمیته عالی فوق العاده که رسیدگی به امور زندانیان فلسطینی را برعهده دارد از ملت فلسطین خواست، در حمایت از اسیران در مقابل دفتر نهادهای بین المللی و مرزهای سرزمین های اشغالی اقدام به برگزاری تجمعات اعتراض آمیز کنند.

بندهای اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته در واکنش به بدرفتاری و اقدام های خصمانه اداره زندان ها، شاهد تنش بوده است.

اداره زندان های رژیم صهیونیستی با نقض توافقات قبلی اقدام به خارج کردن دستگاه های برقی و الکترونیکی زندانیان و افزایش محدودیت ها کرده است.

براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان اسیران فلسطین، هم اکنون حدود چهار هزار و ۵۵۰ اسیر فلسطینی در زندان ها و بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی بسر می برند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha