۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84873687
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امید و هویت آفرینی دانشجویان از برنامه های اساسی دانشگاه گیلان است

رشت - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان با بیان اینکه دشمن هویت و امید جوانان را هدف قرار داده است، گفت: امیدآفرینی و هویت آفرینی از جمله برنامه های مهم و اساسی این معاونت در دانشگاه گیلان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محسن اکبری روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در دانشگاه گیلان اظهار داشت: برای امیدآفرینی در جامعه به موضوع جهاد تبیین ورود کرده‌ایم از اینرو دییرخانه جهاد تبیین در دانشگاه گیلان تشکیل شده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری افزود: در این بیانیه و نقشه راه برای دانشگاه‌ها، نقش اساسی دیده شده است، از این‌رو اعضای هیات علمی و دانشجویان عناصر اصلی در نقش آفرینی دانشگاه‌ها بر اساس بیانیه گام دوم‌ انقلاب هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان با اشاره به بیان امام راحل مبنی بر اینکه دانشگاه مبدا همه تحولات است، اظهار داشت: نشاط جامعه در دست دانشگاه ها است بنابراین انجام برنامه‌های امیدآفرین و هویت بخش در دانشگاه‌ها اهمیت بسزایی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توانمندسازی دانشجویان و اهتمام جدی این مهم در برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان بیان داشت: توانمندسازی و کارآفرینی از محورهای اساسی برنامه‌های این معاونت است.

اجرای طرح فرادرس در صورت موافقت  

این مسئول دانشگاه در ادامه از اجرای طرح فرادرس برای دانشجویان خبر داد و افزود: این طرح به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده تا امکان سنجی و بخش‌های قانونی آن بررسی شود که در صورت موافقت اجرا می‌شود.

وی در این زمینه توضیح داد : در این طرح سبد عمومی و اختصاصی مهارت در نظر گرفته شده که دانشجویان باید آنها را فرا گیرند تا فارغ التحصیل شوند.

دکتر اکبری در ادامه نشاط مومنانه و معنوی را از دیگر برنامه ها عنوان و ذکر کرد: در این میان هر برنامه‌ای که نشاط کاذب ایجاد کند را قبول نداریم ضمن اینکه دنبال سرخوشی نبوده و نیستیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر توانمندسازی مهارت افزایی، کارآفرینی و نشاط دانشجویان نیز مورد اهتمام است، افزود: از این رو در برنامه نیز مسئولیت پذیری، نشاط مومنامه، فرهنگ کارآفرینی و عزت نفس مورد توجه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان با اشاره به فعالیت ٧٢ انجمن علمی در دانشگاه "که به ازای هر رشته شکل می‌گیرند" افزود: ۶۰ درصد این انجمن‌ها فعال است ضمن اینکه ۳۰ کانون، سه تشکل دانشجویی، ۲هیات مذهبی و بسیج کارکنان در دانشگاه گیلان فعالیت می‌کنند.

۱۹ هزار دانشجو در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha