درمان سل در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رایگان است

مشهد-ایرنا-کارشناس مسوول بیماری سل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات درمانی بیماری سل در مراکز سطح یک تحت پوشش این دانشگاه، به صورت رایگان به مبتلایان ارائه می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر امین سمیعی  با بیان اینکه مراکز سطح یک خدمات ابتدایی و سرپایی را به بیماران ارائه می دهند، افزود: سرعت انتقال این بیماری بالاست از این رو به منظور در دسترس بودن خدمات تشخیصی و درمانی، این اقدامات به صورت رایگان در تمام سطوح بهداشتی سطح یک در دسترس عموم مردم قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری سل یک بیماری واگیردار عفونی است، عنوان کرد: ابتلا به دیابت، سوءتغذیه، ابتلا به HIV، مصرف داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی، جراحی سنگین، سابقه تماس با بیمار مبتلا به سل در ۲ تا ۱۰ سال گذشته، بیماران کلیوی، مصرف دخانیات و افزایش سن از جمله عوامل افزایش بدحالی و یا ابتلا به بیماری سل است.

دکتر سمیعی با اشاره به اینکه این میکروب در فضای بسته اتاق برای مدت طولانی در هوا باقی می ماند و می تواند دیگران را آلوده کند، گفت: سرفه بیش از دو هفته، وجود خلط، کاهش وزن، عرق شبانه و تب طولانی مدت از جمله علائم این بیماری است.

کارشناس مسوول برنامه سل دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: پس از تشخیص بیماری در صورتی که بیمار داروی خود را به صورت مرتب مصرف کند، پس از ۱۴ روز خطر سرایت بیماری به دیگران بسیار کاهش می یابد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha