۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۰۶
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 84873057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۹۱ طرح بهزیستی در اصفهان به بهره‌برداری رسید

کاشان- ایرنا- مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: همزمان با بزرگداشت هفته دولت ۳۹۱ طرح بهزیستی در این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ولی الله نصر روز سه‌شنبه در آیین افتتاح مرکز شبانه‌روزی هاجر کاشان افزود: برای اجرای این طرح‌ها که شامل مسکن، خدمات، تسهیلات و اشتغالزایی است، افزون بر ۷۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در بخش خصوصی و ۵۵۷ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال اعتبار دولتی هزینه شده است.
وی این طرح‌ها را شامل مسکن خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی، مرکز مشاوره، گروه همیار، انجمن ازدواج و خانواده، مرکز توانبخشی، آموزشی، توان‌پزشکی، اجتماعی و مراقبتی شبانه‌روزی افراد دارای اختلال هوشی رشدی (معلولان ذهنی)، زمین چمن مصنوعی، مرکز خیریه توانبخشی بقیه‌الله‌الاعظم (عج) و سالن اقامت بیان کرد.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان همچنین در آیین گرامیداشت خاطره شهید جواد قنایی آرانی و تکریم همسر و فرزند این شهید والامقام، گفت: برخی مدیران و مسوولان در جهت مخالف آرمان‌های شهیدان عمل کردند و در حقیقت حق این بزرگواران ادا نشد.
شهید جواد قنایی تنها کارمند شهید بهزیستی استان اصفهان است.
فرماندار ویژه کاشان نیز در این آیین مشارکت خیران و بخش خصوصی در اجرای طرح‌های توانبخشی و آموزشی بهزیستی این شهرستان را ستود و گفت: ۱۷ طرح عمرانی و بهداشتی با اعتبار ۶۶۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان همزمان با بزرگداشت هفته دولت در این شهرستان کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری ‌رسید.
محمدشریف زارعی بیان کرد: این طرح‌ها شامل ۹ طرح عمران و بهسازی شهری، پنج عمران و بهسازی روستایی و عمران راهسازی، بهداشتی و آبرسانی  هرکدام یک طرح است.
در این آیین یک انجمن ازدواج و خانواده نوین پرتو به وسعت ۱۵۰ مترمربع و مرکز شبانه‌روزی توانبخشی، آموزشی، توان‌پزشکی و مراقبتی افراد دارای اختلال هوشی رشدی (معلولان ذهنی) هاجر به مساحت یک هزار مترمربع بهره‌برداری شد.
برای اجرای این طرح‌ها افزون بر ۲۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از بخش خصوصی هزینه شده است.
مرکز توانبخشی هاجر با ۹ نفر مددجوی بدسرپرست و بی‌سرپرست به صورت شبانه‌روزی اداره می‌شود، ظرفیت نگهداری مددجویان این مرکز به ۳۰ و  پس از آن به  ۱۰۰ نفر افزایش می‌یابد.
شهرستان کاشان دارای ۱۵ مرکز نگهداری از معلولان است که ۱۱ مرکز آن روزانه و بقیه شبانه‌روزی است در این مرکزها نزدیک به یک هزار نفر معلول نگهداری می‌شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha