دبیرکل سازمان ملل خواستار پاسخ مثبت کره شمالی به پیشنهادات برای گفتگو شد

نیویورک - ایرنا- آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل با هشدار درباره افزایش خطر هسته ای در سراسر جهان و اعلام آمادگی سازمان ملل برای تحقق صلح پایدار در شبه جزیره کره، از کره شمالی خواست به پیشنهادهای شرکت در گفتگو پاسخ مثبت دهد.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در پیامی به مجمع  جهانی صلح شبه جزیره کره با تحسین گفتمان صلح و امنیت و حمایت از چندجانبه گرایی و همکاری، تاکید کرد که جهان امروز نیازمند گفتگو برای برقرای صلح بیش از هر وقت دیگری است.

گوترش با ابراز تاسف از شکست هایی نا امید کننده ای که در مسیر برقراری صلح در شبه جزیره کره اتفاق افتاده گفت که شبه جزیره کره همچنان یک منطقه بالقوه خطرناک بین المللی است.

دبیر کل سازمان با اشاره افزایش خطرهای هسته ای در سراسر جهان از چند دهه پیش یادآور شد: ما نیازمند این هستیم که کشورها بار دیگر تعهدشان به جهانی عاری از سلاح هسته ای را تجدید کنند و با در پیش گرفتن مسیر گفتگو از تنش ها بکاهند و روابط صلح آمیز و دوستانه را گسترش بدهند.

دبیر کل سازمان با اعلام اینکه سالگرد صدور بیانیه مشترک دو کره، فقدان صلح در شبه جزیره کره را به صورت تلخی یادآوری می کند، از کره شمالی خواست که به پیشنهادهای شرکت در گفتگو پاسخ مثبت دهد و همه طرف ها را دعوت کرد که بر اساس توافق های پیشین گام رو به جلویی بردارند.

گوترش افزود: سازمان ملل همچنان آماده حمایت از ابتکارات نزدیک کردن مردم کره و تحقق صلح پایدار در شبه جزیره است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha