استاندار خراسان رضوی: استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای خدمت به زائران دهه پایانی صفر ضروری است

مشهد -ایرنا-استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به تجارب گذشته و برای خدمت‌رسانی به زائران بارگاه رضوی در دهه آخر ماه صفر باید از ظرفیت‌های مردمی و با هم‌افزایی بیشتر بهره‌گیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه و در نشست تخصصی هم اندیشی و هم افزایی با حضور نخبگان فرهنگی، انقلابی و تشکل‌های مردمی صاحب نظر و فعال در میزبانی از زائران رضوی افزود: موضوع خدمت رسانی به زائران رضوی دغدغه ویژه و انجام خدمت به زایران نیز در هر لباس و قشری افتخاری برای شهروندان شهر مشهد خواهد بود.

وی بیان کرد: باید کاری کرد که زائران به راحتی بتوانند زیارت خود را انجام دهند و کمترین مشکل را در زمان حضور در مشهد داشته باشند، زیرا حاکمیت فقط زمینه ساز خدمات هستند و تشکل‌های مردمی به خوبی می‌توانند در انجام خدمت رسانی به زائران انجام وظیفه کنند.

 دبیر شورای عالی زیارت اضافه کرد: برای انجام خدمت از سوی مردم نیاز به سازماندهی گروه‌های مردم نهاد است تا با تقسیم وظایف بتوان از مشکلات جلوگیری کرد و ضریب موفقیت در کار افزایش یابد.

او افزود: طبق پیش‌بینی ها امسال تعداد زائران دهه پایانی صفر در مشهد مقدس نسبت به سالهای گذشته افزایش بسیاری خواهد داشت، بر همین اساس آمادگی بیشتری لازم است.

نظری بیان کرد: در زمان اربعین همه کشور بسیج می‌شوند تا به زائران حسینی در کنار موکب های مردمی کشور عراق ارائه خدمت کنند و حال آنکه زائران اربعین در طول چند روز به کربلا وارد و خارج می‌شوند ولی در مشهد همه به تدریج وارد شده و در طول ۲ روز قصد خروج دارند و امیدواریم نگاه کشوری برای خدمت رسانی در  این امر  شکل بگیرد و مردم مشهد برای خدمت رسانی حمایت شوند. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موضوع اسکان زائران گفت: در بازه زمانی نوروز امسال و از ۱۰ اسفند تا ۱۳ فروردین حدود  ۸.۵ میلیون نفر  زائر به شهر مشهد وارد شدند و این در حالی است که محل های استقرار مسافر، همچون هتل و مسافر خانه محدود است و باید برنامه ای ایجاد کرد که حتی یک زایر  فاقد مسکن نباشد، بر این اساس موضوع سکنی‌های اضطراری در نظر گرفته شده است.

او گفت: تامین ارزاق خوراکی و  نیازمندی‌های روزانه در سه بخش تامین، دسترسی و قیمت از اهمیت ویژه‌ای بویژه در محل‌هایی که تراکم زائر بیشتری دارد، برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha