بهره‌برداری عملیاتی از اپراتورهای خدمت‌رسان کسب وکارها

تهران – ایرنا – وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته دولت از پروژه‌های «ابر یکپارچه توزیع شده سراسری» در هفت استان کشور و «اپراتورهای خدمت رسان کسب وکارها» بهره‌برداری کرد.   

به گزارش ایرنا، در عصر فناوری هر کاربری که با دنیای ارتباطات سر و کار دارد در حال استفاده از رایانش ابری است و ظرفیت این فناوری در کشور باید تا سه سال آینده به ۸۰ درصد برسد.

امروز در آیین افتتاح پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت هفته دولت، «پروژه ابر یکپارچه توزیع شده سراسری» به بهره‌برداری عملیاتی رسید. علاه بر آن اپراتورهای خدمت‌رسان کسب و کارها نیز آغاز به کار کردند.

«محمد خوانساری» رییس سازمان  فناوری اطلاعات ایران این مراسم تاکید کرد: تفاهمی در دولت گذشته برای بارورسازی ابری انجام گرفته بود که در این دولت به نتیجه رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات گفت:‌مراکز داده‌ای که سازمان فناوری اطلاعات در آن سرمایه‌گذاری کرده در ۷ شهر مستقر و در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: اکنون ظرفیت کُر (core) شبکه ۳۱ هزار و ۲۴۸ است، دارای ۶۸ گیگابایت رم است و ۵.۲ ترابایت نیز فضای ذخیره سازی است که می‌توانند در اختیار شرکت‌ها قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha