۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹
کد خبر: 84872497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرانسه: شرکت روس تحویل گاز را کاهش می‌دهد

۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹
کد خبر: 84872497
فرانسه: شرکت روس تحویل گاز را کاهش می‌دهد

تهران- ایرنا- شرکت انرژی فرانسه اعلام کرد: از امروز (سه شنبه) شرکت روس گازپروم کاهش میزان تحویلی را که به شکل فوری اعمال می شود، اطلاع داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانسه، شرکت انژی (Engie) اعلام کرده بود به دلیل «نبود توافق میان طرف‌ها در اجرای قرارداد»، تحویل گاز به سرعت کاهش خواهد یافت.

کمیسون اروپا معتقد است که شرکت گازپروم دنبال بهانه است تا دیگر به اتحادیه اروپا گاز ندهد.

انژی پیشتر در بیانیه ای که اواخر ماه گذشته میلادی منتشر شد، اعلام کرده بود: از ابتدای جنگ اوکراین تحویل گاز روسیه به میزان قابل توجهی کاهش یافته و به تنها ۱.۵ تراوات ساعت در ماه رسیده است.

این شرکت همچنین یادآوری می‌کند تدابیری اتخاذ شده تا این شرکت بتواند حتی در صورت قطع دریافت از گازپروم نیاز مشتریان را تامین کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» و طرف غربی آن را «تهاجم نظامی» در اوکراین خواندند، آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی و زیست‌محیطی‌اش همچنان ادامه دارد.

اتحادیه اروپا تاکنون شش بسته تحریم را علیه روسیه تصویب کرده است که بر مبنای آخرین مورد آن صادرات نفت مسکو به کشورهای عضو تا پایان سال ۲۰۲۲ (دی ماه) به‌طور کامل متوقف می‌شود. این تحریم‌ها تا کنون با افزایش بهای سوخت به افزایش بی سابقه تورم در این کشورها منجر شده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha