۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84872493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه اروپا به دنبال مجوز آموزش نظامی ویژه برای اوکراینی‌ها

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه گفت که  وزیران دفاع  این اتحادیه ممکن است درباره ایجاد ماموریت آموزش نظامی برای اوکراین توافق کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رویترز افزود: چندین کشور اتحادیه اروپا تا به حال به صورت انفرادی مشغول آموزش سربازان اوکراینی بوده اند. آنها وظیفه دارند نیروهای اوکراینی را برای استفاده از سلاح های که غرب برای آنها ارسال کرده مهیا کنند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بدو ورود به نشست وزیران دفاع این اتحادیه در پراگ گفت: اوضاع همچنان بسیار وخیم است.

وی گفت: ما با طرح های خود همچون این ماموریت آموزشی که وزیران درباره آن گفت و خواهند کرد، به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد. در کل به نظرم توافق سیاسی کلی در زمینه ماموریت مشترک نظامی آن چیزی است که من فکر می کنم باید امروز به آن دست یابیم. امیدوارم به این ماموریت چراغ سبز نشان داده شود.

رویترز نوشت: هنوز معلوم نیست که برنامه آموزش گسترده کجا می تواند مستقر شود و ماموریت آن چیست. بورل از ارائه جزییات بیشتری درباره این ماموریت خودداری کرد.

وزیران خارجه شرکت کننده در نشست پراگ همچنین ممکن است درباره سختگیری در صدور  روادید برای روس ها و آغاز بحث های گسترده تر درباره ممنوعیت روادید گردشگران توافق کنند البته به گفته مقامات اتحادیه اروپا هنوز توافقی در این زمینه وجود ندارد.

«یانا سرنوچوا» (Jana Cernochova)، وزیر دفاع چک گفت: «در اروپا و نه چندان دور از اینجا جنگ است. تهاجم وحشیانه روسیه مهمترین موضوع جلسه امروز ما خواهد بود».

به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهور اوکراین بارها از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است تا صدور روادید برای اتباع روسیه را ممنوع کنند. زلنسکی حتی یک قدم فراتر رفته و خواستار اخراج روس ها از کشورهای عضو این اتحادیه شده‌است.

برخی از کشورها از جمله استونی و فنلاند در راستای اعمال محدودیت‌های صدور روادید برای شهروندان روسیه اقدام کرده‌اند. با این حال کشورهایی مانند ترکیه، آلمان و قبرس مخالفتشان را با این موضوع اعلام کرده‌اند.

بورل پیشتر گفته بود، منطقی به نظر می رسد جنگی که تا این اندازه  ادامه یافته، به چیزی بیش از حمایت مادی نیاز دارد، بلکه همچنین آموزش و کمک به سازماندهی ارتش مورد نیاز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha