ملاک انتخاب مدیران قانون و در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم باشد

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه ملاک در انتصابات قانون است، گفت: مدیران کل نباید تحت تاثیر برخی عوامل خارج از ریل قانونی، در انتصابات شهرستان‌ها اقدام کنند چرا که هر گونه انتصاب باید مطابق قانون و هم راستا با سیاست‌های دولت سیزدهم باشد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز سه‌شنبه در شورای اداری آذربایجان‌غربی خطاب به مدیران جهت سیر مراحل قانونی در انتصابات، اظهار کرد: مدیران کل نباید تحت تاثیر عوامل خارجی و صرفا برای ابقای خود، اقدام به انتصاب مدیران در شهرستان‌ها و در مناطق کنند، هشدار می‌دهیم که اینگونه خط قرمز است.
وی با بیان اینکه شایسته سالاری و داشتن تخصص در حوزه کاری از دیگر ملاک‌های انتخاب مدیران است، ادامه داد: در صورت مشاهده هر گونه اقدام خارج از قانون در انتصابات و تن دادن مدیران کل به برخی از فشارها، برخورد می‌شود.

معتمدیان تاکید کرد: فرمانداران و مدیران کل تا یک ماه دیگر وضعیت انتخاب یا تثبیت مدیران شهرستانی را مشخص کنند البته مدیران باید صلاحیت خصوصی و عمومی را برای این منظور داشته باشند و در همین راستا باید مدیرانی با نگاه و انرژی جدید در شهرستان‌ها انتخاب و به کار گرفته شود.

استاندار آذربایجان‌غربی در بخش دیگری با تاکید بر سیاست دولت مبنی بر اتمام طرح‌های نیمه تمام، گفت: دولت سیزدهم بدنبال مدیریت پیمانکاری نیست؛ نباید مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام صرفا منتظر تخصیص اعتبارت باشند اینکه یک فرد پس از تزریق اعتبار طرحی را اجرا کند نامش مدیریت نیست بلکه راه و روش پیمانکاری است.
وی ادامه داد: مدیران به دنبال خلق درآمد باشند؛ چشم دوختن به اعتبارات استانی هیچ دردی از مشکلات استان را درمان نخواهد کرد و در همین راستا مدیران باید نهایت بهره مندی از اعتبارت ملی را با تعامل مدیران ارشد وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها داشته باشند.
معتمدیان با بیان اینکه در جذب و تعریف طرح‌های ملی موفق عمل نشده است، اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد اعتبارات در وزارتخانه‌ها متمرکز شده و مدیران برای بهره‌مندی از این فرصت باید از ظرفیت رایزنی استاندار، معاونین استاندار و نمایندگان مجلس بهره بگیرند.

ملاک انتخاب مدیران قانون و در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم باشد

رویکرد دولت محرومیت زدایی است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم توجه به مردم و محرومیت زدایی است، اظهار کرد: اینکه شخص رییس جمهور بیشترین سفرهای استانی در طول یکسال را در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسانده، یک دستاورد ارزشمندی است که باید سرمشق مدیران اجرایی در همه مناطق قرار گیرد.
وی با بیان اینکه رییس جمهور و دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به توسعه آذربایجان‌غربی دارند، گفت: در همین راستا، تاکنون ۲ هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر به استان تخصیص داده شده که رقمی قابل توجه در بین استان‌های کشور به شمار می‌رود.
معتمدیان اضافه کرد: در سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان به تصویب رسید که با نظر ویژه دولت و آیت الله رئیسی، به صورت مستمر بخش‌هایی از آن در حال تخصیص است.
وی به وجود بیش از سه هزار پروژه نیمه تمام در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: اولویت دولت اتمام طرح‌های نیمه تمام است؛ انتظار می‌رود تا مدیران همراه با سیاست‌های جهادی دولت، منتظر تخصیص اعتبار نباشند و تمامی تلاش خود را برای اتمام طرح‌های نیمه تمام به کار گیرند.


افزایش ۴۷ برابر ارزش ریالی طرح‌ها نسبت به سال گذشته
استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ارزش طرح‌های افتتاح و کلنگ زنی شده در آذربایجان‌غربی طی هفته دولت به ۹۰ هزار میلیارد ریال رسیده است، اظهار کرد: این رقم در سال گذشته حدود یک هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال بود که که امسال نزدیک به ۴۷ برابر افزایش یافته است.
وی افزایش نرخ سرمایه گذاری را به عنوان یک تکلیف برای دولت دانست و یادآور شد: برای آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی ۷.۴ درصد پیش بینی شده که باید تمامی تلاش خود را برای رسیدن به این هدف به کار گیریم.
معتمدیان با بیان اینکه معادن با ۹ درصد، پیشران تحقق رشد اقتصادی پیش بینی شده در آذربایجان‌غربی هستند، اضافه کرد: بیشترین اعتبارات حکومتی، بخش خصوصی و دولتی در بخش بهره وری از معادن استان هزینه می‌شود.

اسکن هوایی معادن آذربایجان‌غربی، گام نخست توسعه استان
وی با اشاره به ورود سازمان زمین شناسی و شرکت امدیرو برای اسکن هوایی معادن آذربایجان‌غربی، گفت: این تصویر برداری تا پایان امسال به اتمام رسیده و نقش بسزایی در شناسایی معادن و توسعه اقتصادی آذربایجان‌غربی ایفا می‌کند.
معتدمیان ادامه داد: بزرگترین معدن تیتانیوم خاورمیانه با خلوص هفت درصد در آذربایجان‌غربی واقع شده که یک ظرفیت منحصر به فرد برای توسعه استان است.
وی آذربایجان‌غربی را یکی از استان‌های مهم و استراتژیک کشور عنوان کرد و افزود: آذربایجان‌غربی دروازه آسیا به اروپا محسوب می‌شود و بیشترین پایانه‌های مرزی کشور در این استان واقع شده و نقش بسزایی در توسعه تجارت خارجی ایفا می‌کند.
استاندار آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه ترانزیت از استان طی دولت سیزدهم ۶۵ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: طی یکسال گذشته بیش از سه میلیون تُن محموله از آذربایجان‌غربی به کشورهای همسایه صادر شده است.
وی توسعه صادرات را یکی علل اصلی توسعه و اقدام عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: دولت با روان سازی نرم افزاری و ایجاد زیرساخت‌های لازم در تلاش برای توسعه صادراتی است.

ملاک انتخاب مدیران قانون و در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم باشد

دولت مصمم به احیای دریاچه ارومیه است
معتمدیان با تاکید بر توجه و عزم دولت برای احیای دریاچه ارومیه، گفت: برای احیای دریاچه نخست باید مانع توسعه کشاورزی سنتی در منطقه شویم؛ اصلاح الگوی کشت و معرفی اشتغال جایگزین برای کشاورزی از سیاست‌های کلان دولت برای مدیریت منابع آبی است.
وی با بیان اینکه معیشت مردم برای دولت اهمیت ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: دولت به احیای دریاچه ارومیه در کنار حمایت از معیشت مردم، یک نگاه تخصصی دارد.

طرح‌های سخت افزاری احیای دریاچه تا پایان سال به اتمام می‌رسند
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تلاش‌های انجام شده جهت اتمام طرح‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری، اظهار کرد: در تلاشیم تا طرح بزرگ انتقال آب از جنوب دریاچه ارومیه به آذربایجان‌غربی امسال به بهره برداری برسد؛ سیاست دولت در احیای دریاچه ارومیه تمرکز بر اتمام طرح‌های نیمه تمام انتقال آب است.
وی همچنین از دستگاه‌های متولی مدیریت منابع آبی خواست تا لایروبی رودخانه‌ها و ایجاد سردهنه سازی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با حساسیت لازم پیگیری و اقدام شود.

تزریق ۲۳۰۰ میلیارد ریال برای اتمام طرح‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه
معتمدیان از تزریق ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد ریال برای اتمام طرح‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه خبرداد و گفت: در کنار طرح‌های سخت افزاری از ایده‌های نخبگان و اساتید دانشگاهی منطقه در احیای دریاچه بهره مند خواهیم شد.
 

ملاک انتخاب مدیران قانون و در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم باشد

بیکاری در آذربایجان‌غربی به زیر متوسط کشوری رسید
وی با بیان اینکه بیکاری در آذربایجان‌غربی به زیر متوسط کشوری رسیده است، اظهار کرد: طی تیرماه سال جاری میزان بیکاری در کل کشور ۹ درصد اعلام شد که این رقم در آذربایجان‌غربی به هفت درصد رسیده است.
استاندار آذربایجان‌غربی در رابطه با بالا بودن نرخ تروم در استان نسبت به متوسط کشوری، بیان کرد: آذربایجان‌غربی در شمال غربی ترین نقطه کشور واقع شده و فاصله آن از مرکز و بنادر نقش بسزایی در تورم این منطقه دارد.
وی افزود: هزینه‌های تحمیل شده از سوی حمل و نقل جاده‌ای عملا قدرت رقابت تولید کنندگان را کاهش داده و سبب افزایش تورم در منطقه شده است.
معتمدیان بر ضرورت آغاز ترانزیت ریلی در آذربایجان‌غربی تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه حتی یک گرم کالا از خط ریلی استان ترانزیت نمی‌شود که یک ضعف اساسی است؛ قطع یقین بهره مندی از این ظرفیت نقش بسزایی در کاهش تورم و هزینه تمام شده محصولات تولیدی خواهد داشت.
 

ملاک انتخاب مدیران قانون و در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم باشد

حضور میدانی مدیران در بین مردم ضروری است
استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حضور میدانی مدیران در بین مردم از انتظارات دولت سیزدهم است، گفت: مدیران دولتی حداقل یک روز در هفته را به گفت وگوی مستقیم با مردم اختصاص دهند؛ البته تاکید می‌کنیم که این ارتباط نباید به همان یک روز محدود شود.
وی با اشاره به نگاه متوزان و عدالت محور دولت برای توسعه مناطق، اظهار کرد: دولت به دنبال رفع ناعدالتی و توسعه پایدار در مناطق است.
 

حفظ وحدت از الزامات توسعه منطقه است
معتمدیان با بیان اینکه دشمن به دنبال تفرقه افکنی و ایجاد نامیدی در بین مردم است، اضافه کرد: حفظ وحدت از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که باید سرمشق عملکرد همه مدیران قرار گیرد.
وی ادامه داد: دولتمردان با خدمات رسانی به مردم، زمینه امیدآفرینی در جامعه را فراهم کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha