۸ شهریور ۱۴۰۱، ۴:۱۷
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84871999
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اتحادیه اروپا صدور روادید برای اتباع روسیه را سخت تر می کند

تهران- ایرنا- اتحادیه اروپا قصد دارد با تعلیق توافقی که درخواست‌های روادید را تسهیل می‌کند، سفر اتباع روسیه به این اتحادیه را سخت‌تر کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک دیپلمات اتحادیه اروپا در آستانه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پراگ که قرار است در مورد حمله روسیه به اوکراین بحث و گفت و گو انجام شود، گفت: ما نمی توانیم سیاست صدور روادید را همانطور که تاکنون بوده است ادامه دهیم.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، تعلیق صدور روادید برای اتباع روس در صورت تصویب توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌تواند در ماه اکتبر اجرایی شود اما به منزله ممنوعیت رسمی روادید گردشگری مورد درخواست برخی از همسایگان روسیه در اتحادیه اروپا نیست.

براساس این گزارش، تصمیم جدید اتحادیه اروپا می تواند روند دریافت مجوز سفر را پیچیده ‌کند و می‌تواند جریان سفر روس‌ها به اروپا را کاهش دهد و انزوای بین‌المللی مسکو را افزایش دهد.

پیش از این جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با اعلام مخالفت با سیاست منع ورود "تمام" شهروندان روسی به اتحادیه اروپا، تصریح کرد که اروپا باید فقط مانع از ورود برخی از شهروندان روسیه شود.

ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهور اوکراین بارها از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است تا صدور روادید برای اتباع روسیه را ممنوع کنند. زلنسکی حتی یک قدم فراتر رفته و خواستار اخراج روس ها از کشورهای عضو این اتحادیه شده‌است.

برخی از کشورها از جمله استونی و فنلاند در راستای اعمال محدودیت‌های صدور روادید برای شهروندان روسیه اقدام کرده‌اند. با این حال کشورهایی مانند ترکیه، آلمان و قبرس مخالفتشان را با این موضوع اعلام کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha