۹ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۳۰
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84871906
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدرس دانشگاه: دولت نگاه تحولی به زیرساخت‌ها و معیشت مردم دارد

بیرجند - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند گفت: دولت سیزدهم پس از یک سال فعالیت نشان داده که نگاه تحولی به اداره کشور از جمله ایجاد زیرساخت‌ها و رفع مشکلات معیشتی مردم دارد.

حسین فرزانه‌پور روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کارنامه دولت سیزدهم باید از دو منظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بررسی شود افزود: پیشرفت و تحولاتی که در یک سال فعالیت دولت از جمله تکمیل و افتتاح پروژه‌های عمرانی قابل توجه در کشور روی داده، حاکی از نگاه تحولی به حوزه سخت‌افزاری است که نشان می‌دهد این دولت قصد دارد حرکت تکاملی رو به جلویی داشته باشد و آن را به فال نیک می‌گیریم.

وی گفت: همچنین دولت در حوزه نرم‌افزاری طی یک سال فعالیت خود تلاش‌ها و اقدامات قابل توجهی را برای رفع تنگناهای معیشتی مردم و ایجاد زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آغاز کرده و این عملکرد، تکاملی و رو به پیشرفت است.

دکترای علوم سیاسی ادامه داد: با توجه به راهبرد دولت و تفکر و عقیده‌ای که پشتوانه فکری دولت سیزدهم در اقدامات اجرایی بوده، اسم و شعارهایی را برای خود انتخاب کرده که "دولت مردمی" نام دارد از این رو بار دیگر شاهد هستیم دولت جمهوری اسلامی ایران به تاسی از سیره شهیدان رجایی و باهنر به میان مردم برگشته و لایه‌های پایین اجتماع و مستضعفین را مورد توجه قرار داده است.

وی گفت: اقداماتی که در این دولت انجام می‌شود اعم از سخنرانی و سیاست‌های کلان اقتصادی غالبا متوجه رفاه و بهبود حال طبقه ضعیف و زحمتکش اعم از کارگران، کشاورزان و کسانی است که بر اثر سیاست‌های اقتصادی دولت‌های گذشته صدمات و لطماتی از لحاظ اجتماعی به آنها وارد شده است.

فرزانه‌پور افزود: کنترل بحران‌هایی مثل طلاق و بیکاری که در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب بوده، همواره مورد توجه دولت است و شاهدیم بیشتر تصمیم‌گیری‌هایی که تاکنون صورت گرفته در این راستا بوده است.

وی اظهار داشت: آنچه این دولت را نسبت به سایر دولت‌های گذشته متمایز می‌کند، هم‌افزایی و همراهی و یک جهت بودن با مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانونگذار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: بنابراین یکی از ویژگی‌ها و وجوه تمایزات دولت سیزدهم، همراهی، همکاری و هم‌افزایی با قوای مقننه و قضاییه است، سران قوا جلسات خوب و مفیدی را با هم برگزار کردند و تصمیمات خوبی برای کشور گرفته شده اگرچه برخی تصمیمات جنبه انقباضی دارد و لازم است اصلاحاتی در این زمینه انجام شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های دولت مردمی این است که خودش را با لایه‌های پایین جامعه هم‌سنخ می‌بیند و می‌خواهد مشکلات آنان را رفع کند لذا سفرهای استانی با جدیت زیادی انجام و پیگیری شده است.

فرزانه‌پور گفت: انجام ۳۱ سفر استانی رئیس جمهور طی یک سال تقریبا یک رکورد بی‌سابقه نسبت به دولت‌های گذشته محسوب می‌شود و قرار است دور دوم سفرها نیز در آینده نزدیک انجام شود.

وی اظهار داشت: صرفنظر از اینکه چقدر از سیاست‌ها و تصمیماتی که در این سفرها اتخاذ می‌شود، جنبه عملیاتی به خود می‌گیرد یا اختصاص بودجه به طرح‌های عمرانی داده می‌شود انجام این حرکت نشان می‌دهد رویکرد دولت، رویکرد درست و مثبتی است.

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند گفت: امیدواریم تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران به‌ویژه سازمان برنامه و بودجه، نهادهای اقتصادی دولت و مسوولان استانی، توجه ویژه‌ای به مصوبات این سفرها داشته باشند تا موجب نارضایتی در بدنه جامعه نشود.

وی تصریح کرد: باید این تصمیمات و طرح‌هایی که در سفرهای استانی دولت اتخاذ می‌شود بلافاصله امکان اجرای آنها در بازه زمانی معقول که برای آن تعیین شده، فراهم شود و بیشتر از آن طولانی نشود.

فرزانه‌پور گفت: ممکن است برخی از عوامل دیگر در افتتاح نشدن یا به تاخیر افتادن پروژه‌ها تاثیر داشته باشد ولی باید وعده‌هایی به مردم داده شود که امکان اجرای آنها در بازه زمانی مشخص وجود داشته باشد.

وی افزود: دولت سیزدهم در مدتی که قدرت و زمام امور اجرایی کشور را به دست گرفت، حرکت تحولی و جهادی را مد نظر قرار داده است و تلاش می‌کند آن طور که در شعارهای آیت الله رئیسی بوده بتواند عدالت را در جامعه برقرار کند.

مدرس دانشگاه با بیان اینکه عزم راسخ برای ادامه راه شهیدان رجایی و باهنر در این دولت وجود دارد گفت: امیدواریم براساس سبک و سیره امام راحل و شهیدان و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، این دولت بتواند در کار خود موفقیت‌های لازم را به دست آورد، در جهت تحقق عدالت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تلاش کند و جنبه حقوقی و همگانی رای مردم را مورد توجه خود قرار دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha