۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۰۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84871781
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان است

همدان-ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی نقش بی بدیلی در زمینه‌سازی برای پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عاطفه زارعی روز دوشنبه همزمان با هفته دولت در آیین کلنگ زنی عملیات اجرایی توسعه کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا شهر آجین شهرستان اسدآباد افزود: در این شهرستان ۶ باب کتابخانه عمومی شامل سه باب کتابخانه روستایی و سه باب کتابخانه شهری مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، یکی از اولویت‌های اصلی کتابخانه‌های عمومی را توسعه فضاها به منظور ارائه خدمات مطلوب برشمرد و اظهار داشت: بیش از ۴۰ نوع خدمت برای کتابخانه‌های عمومی تعریف شده که بیشتر آنها در حوزه کیفی معنا پیدا میکند.

زارعی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان همدان مبلغی نیز به شهرستان اسدآباد تخصیص یافته است، تصریح کرد: با توسعه کتابخانه‌های عمومی فاطمه‌الزهرا، این امکان به دست می‌آید تا خدمات در فضایی استاندارد به علاقه‌مندان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی رسالت سنگینی بر دوش دارند و باید تمامی اقشار و گروه‌های سنی را در بربگیرند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد نیز در این آیین با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز طرح عملیات اجرایی توسعه کتابخانه‌ عمومی فاطمه الزهرا(س) شهر آجین ۲۸ هزار میلیون ریال است اظهار داشت: در حال حاضر زیربنای کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا ۱۵۴ متر مربع است و طرح توسعه این کتابخانه در فضایی به مساحت ۲۲۰ متر مربع انجام می‌شود که پس از تکمیل آن مجموع کل زیربنای کتابخانه به ۳۷۰ متر مکعب افزایش می‌یابد.

مهدی مرادیان تمجید با اشاره به اینکه شهر آجین بیش از سه هزار نفر جمعیت دارد و تعداد اعضای فعال کتابخانه ۳۵۱ نفر است اظهار داشت: ۹ هزار و ۴۷۵ نسخه کتاب در این کتابخانه در اختیار علاقمندان قرار دارد و از ابتدای سال تاکنون ۳۴ برنامه فرهنگی در  این کتابخانه اجرا شده است.

رشید آبیار، معاون عمرانی فرمانداری شهرستان اسدآباد همچنین در این آیین با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی خدمات مطلوبی را به شهرستان اسدآباد ارائه می‌دهند تصریح کرد: طرح توسعه کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا یکی از درخواست‌های مردم شهر آجین است و خروجی این طرح باعث رضایت مردم این شهر خواهد شد. 

عملیات اجرایی توسعه کتابخانه‌ عمومی فاطمه الزهرا(س) شهر آجین شهرستان اسدآباد با حضور "عاطفه زارعی"، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، "رشید آبیار"، معاون عمرانی فرمانداری شهرستان اسدآباد، "فرهاد خاوری" معاون اداری مالی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف شهرستان اسدآباد به مناسبت هفته دولت آغاز شد. 

استان همدان دارای ۱۱۶ کتابخانه با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار عضو است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha