۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84871674
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وعده سوئد به تقویت حمایت نظامی از اوکراین

۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۰۷
کد خبر: 84871674
وعده سوئد به تقویت حمایت نظامی از اوکراین

تهران – ایرنا – مگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد روز دوشنبه نسبت به ارسال بسته کمکی جدید به اوکراین وعده داد.

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه پولیتیکو، وی در جریان کنفرانس مطبوعاتی با دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در استکهلم گفت: سوئد به حمایت از اوکراین و دوستی نزدیک با این کشور ادامه می دهد.

این بسته کمکی شامل کمک های نظامی به ارزش ۵۰۰ میلیون کرون سوئد (۴۶.۸ میلیون دلار) و همچنین همین میزان کمک برای بازسازی اوکراین است.

آن لینده وزیر امور خارجه سوئد نیز که در این کنفرانس خبری حضور داشت، گفت: ما نمی دانیم جنگ روسیه تا چه مدت ادامه می یابد، اما سوئد آماده ارائه حمایت طولانی مدت به اوکراین است.

وزیر امور خارجه اوکراین از سفرش به استکهلم برای تشکر از مقام های سوئدی به خاطر کمک هایشان به کی یف از زمان حمله روسیه به اوکراین استفاده کرد، اما در عین حال این سفر را با هدف درخواست برای حمایت مستمر از کشورش به انجام رساند. کولبا گفت تا زمانی که جنگ ادامه دارد، ما خواستار تسلیحات بیشتر هستیم.

تعهد سوئد به  اوکراین در شرایطی داده شد که  گزارش ها از کند شدن روند حمایت نظامی قدرت های اصلی اروپایی همچون آلمان و فرانسه از کی یف در ماه های اخیر حکایت دارد، در حالی که اوکراین خود را برای ضد حمله آماده می کند.

سوئد به عنوان یکی از سرسخت ترین مخالفان جنگ اوکراین، کمک‌های نظامی بیشتری از جمله موشک‌های ضد تانک در اختیار کی‌یف قرار داده است.

سوئد در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۰) اعلام کرد که تجهیزات نظامی از جمله ۵ هزار تسلیحات ضد تانک، کلاه ایمنی و جلیقه ضد گلوله برای اوکراین ارسال می‌کند و در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) نیز خبر از ارسال ۵ هزار تسلیحات ضد تانک دیگر داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha