۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۳۷
کد خبر: 84871642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخریب ۷۰ درصد تأسیسات فرودگاه‌های افغانستان از سوی نیروهای ناتو

تهران- ایرنا - مسئولان وزارت ترابری و هوانوردی افغانستان اعلام کردند نیروهای ناتو هنگام خروج از این کشور ۷۰ درصد از تأسیسات فرودگاه‌ها را از بین بردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، کنفرانس خبری وزارت ترابری و هوانوردی امروز در مرکز رسانه‌های حکومت طالبان برگزار شد.

« مولوی حمیدالله آخندزاده » سرپرست وزارت ترابری و هوانوردی در این کنفرانس گفت: فرودگاه بین المللی کابل توسط نیروهای ناتو و آمریکایی‌ها تخریب شده بود که توسط وزارت ترابری و هوانوردی با استفاده از کادر داخلی و همکاری فنی کشور قطر و امارات متحده عربی دوباره فعال شده است. به علاوه فرودگاه بین المللی مزارشریف نیز با همکاری تیم فنی کشور ازبکستان دوباره فعال شد.

وی در ادامه سخنانش افزود: تجهیزات و تأسیساتی به ارزش میلیون‌ها دلار در فرودگاه بین المللی کابل از سوی نیروهای خارجی از بین برده شدند.

به گفته وی در مجموع طی یک سال گذشته  تعداد ۳ هزار و ۲۴۳ پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه های افغانستان صورت گرفته که در این پروازها تعداد ۳۶ هزار و ۹۶۳۱ مسافر انتقال داده شده است.

حمید الله آخندزاده گفت، طی یکسال گذشته ۹۲۷ شرکت و اتحادیه حمل و نقل جاده‌ای  و ۲۰ هزار وسایط نقلیه ترابری در مرکز اطلاعات این وزارت ثبت شده است.

غلام جیلانی وفا مسئول عملیاتی وزارت ترابری و هوانوردی نیز در این کنفرانس گفت: به منظور ارائه خدمات در فرودگاه‌های بین المللی کشور قرارداد دو پروژه بزرگ در بخش تأمین امنیت هوانوردی و خدمات  با شرکت « گاک» امضا شده است. 

وی خاطرنشان کرد، از طریق این قرار دادها تقریبا برای ۹۰۰ نفر از شهروندان افغان زمینه کار فراهم شده است و برای اولین بار در کشور چک مکمل c -check هواپیمای ایربس A۳۱۰-۳۰۰ شرکت هوایی آریانا در طول ۲۸ روز کاری در داخل کشور انجام شد.

مسئول سیاستگذاری مصونیت و تحقیقات هوانوردی نیز در این کنفرانس از بازنگری قانون تنظیم حمل و نقل جاده مطابق «شریعت اسلامی و معیارهای بین المللی و ملی» خبر داد و گفت که قانون های جدید در این زمینه طرح و تدوین شده است.

« مهندس حافظ صدیق الله عابد » ‏مسئول مالی و اداری وزارت ترابری و هوانوردی در برنامه حسابدهی سالانه گفت: بر اساس توافقنامه  بین کشور افغانستان و پاکستان قرار است بزودی خدمات اتوبوسرانی در مسیر جلال آباد - پشاور و قندهار - کویته آغاز شود.

همچنین مسئول عملیاتی این وزارتخانه تاکید کرد که با خروج نیروهای خارجی ۷۰ درصد تأسیسات فرودگاه‌ها از سوی خارجی‌ها و یا هم "افراد مغرض" از بین رفته اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha