اتمام طرحهای نیمه تمام اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد است

تربت‌حیدریه - ایرنا -رییس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اتمام طرحهای نیمه تمام فرهنگی در سطح کشور یکی از اولویت‌های مهم این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا برکت امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع فرهنگی - هنری تربت‌حیدریه در استان خراسان رضوی طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:رویکرد و سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم تامین عادلانه و تقویت سبد فرهنگی خانوارها در اقصی نقاط کشور است، بر این اساس و به دستور مقام عالی وزارت بنای کار ما آنست که هر چه سریعتر مجتمع‌های فرهنگی و هنری در دست ساخت را به اتمام برسانیم.

وی بیان کرد: در این راستا به تازگی تالار مرکزی ارومیه افتتاح شد، همچنین در هفته جاری و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتمع فرهنگی و هنری ساری در مازندران افتتاح خواهد شد و به دنبال آن مجتمع‌های فرهنگی اراک، یزد و کرمان تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

برکت اظهار کرد: هر چند برای ایجاد حس امیدآفرینی در مردم و به طور ویژه حوزه فرهنگ و هنر اعتبارات مورد نیاز پیش‌بینی شده است، اما در خصوص اجرای برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط مورد نیاز است.

رییس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکنون در سطح کشور حدود ۶۰۰ پروژه عمرانی داریم که  بازسازی و بهسازی آنها دستکم به هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی تاکید کرد: جدا از این اکنون بیش از ۳۰۰ طرح در حوزه فرهنگ و ارشاد در کشور نیمه تمام است که ۴۰ مورد از آنها طرح های ملی است و ۱۵ مورد از طرحهای ملی مربوط به مجتمع‌های فرهنگی و هنری است.

۳۰۰ طرح در حوزه فرهنگ و ارشاد کشور نیمه تمام است

برکت در خصوص مجتمع فرهنگی و هنری تربت‌حیدریه نیز گفت: پس از این بازدید و بازگشت به مشهد کارگروه ویژه‌ای برای جمع‌بندی رفع مشکلات فنی و برآورد اعتبار مورد نیاز پروژه‌ تشکیل خواهد شد.

وی همچنین گفت: امروز از مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان زاوه نیز بازدید به عمل آمد و مقرر شد تکمیل آن از منابع استان خراسان رضوی و سپس تجهیز آن بعد از موافقت وزیر و با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه  نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مهمترین و با ارزشترین اتفاق مهمی که ظرف یک سال اخیر از ناحیه دولت و مجلس برای جامعه فرهنگ و هنر شهرستان رخ داد، تزریق ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری است.

فاطمه نخعی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی و هنری تربت حیدریه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در صورت تکمیل و بهره‌برداری، بخش بزرگی از کمبودهای فرهنگی و هنری شهرستان برطرف خواهد شد.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در مرکز خراسان رضوی و ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha