۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در استان همدان پرداخت شده است

همدان- - ایرنا- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری از طریق بانک های عامل در این استان به زوج های جوان و متقاضی پرداخت شده است.

محمد طوماسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات ازدواج پرداختی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۷.۱ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، در چهار ماه نخست امسال به حدود چهار هزار زوج جوان در استان همدان تسهیلات ازدواج پرداخت شده است ضمن اینکه هشت هزار و ۷۵۴ زوج نیز در صف انتظار برای دریافت وام هستند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان ادامه داد: حداقل تسهیلات پرداختی برای زوج ها ۱۲۰ میلیون تومان است که این رقم برای خانواده شهدا ۲۴۰ میلیون و جوانان زیر ۲۳ سال نیز ۳۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین سپرده موثر ۱۳ بانک دولتی و نیمه دولتی استان همدان تا پایان تیرماه ۴۷۷ هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال و مصارف آنها ۳۹۶ هزار و ۸۹ میلیارد ریال است، افزود: ۸۸ درصد کل منابع و سپرده های بانکی استان در  داخل استان هزینه شده است.

به گفته طوماسی، میزان مطالبات بانک های استان همدان درحال حاضر حدود ۱۲ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بانکی در استان متوقف نشده است، اظهار داشت: رقم مصارف بانک های استان نشانه پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان است و در این زمینه ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی به صورت اولویت پیگیری می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha