چشم‌انداز توسعه شیراز در دولت سیزدهم؛ از آزادراه تا تکمیل خط دوم آبرسانی + فیلم
طرح خط دوم انتقال آب شیراز در دولت قبل به صورت ناقص افتتاح شد و تکمیل ۱۴ کیلومتر باقیمانده در دستور کار دولت سیزدهم است

شیراز-ایرنا-فرماندار شیراز گفت: تلاش برای بهره‌برداری از پروژه آزادراه شیراز-اصفهان،اجرای خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز،کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در استان فارس است.

لطف الله شیبانی دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته دولت به بیان دستاوردهای دولت سیزدهم در شهر شیراز پرداخت و اظهار کرد: پروژه آزادراه شیراز-اصفهان که از پروژه‌های ملی و در حال اجرا است با اعتبارات مستمری که از سوی دولت دریافت کرده تا انتهای سال به بهره‌برداری و افتتاح خواهد رسید.
فرماندار شیراز ادامه داد: با اجرای این پروژه قریب به ۱۴۰ کیلومتر از مسافت بین شیراز و اصفهان کاهش خواهد یافت و حدود یک تا یک ساعت و نیم از طول مسیر کاسته خواهد شد.
شیبانی افزود: بدون شک‌ با انتقال حدود ۴۰درصد ترافیک‌ راه شیراز اصفهان به این آزادراه شاهد کاهش حوادث و هزینه‌های سوخت مواجه خواهیم بود.

چشم‌انداز توسعه شیراز در دولت سیزدهم؛ از آزادراه تا تکمیل خط دوم آبرسانی + فیلم


وی اجرای خط دوم آبرسانی از سد درود زن به شیراز را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام دانست و گفت: با وجود اینکه این پروژه به بهره‌برداری و افتتاح رسیده بود اما حدود ۱۴ کیلومتر این پروژه اجرا نشده بود.
این مقام مسئول بیان کرد: این پروژه در دولت سیزدهم با تزریق اعتبارات ویژه اجرایی شد و در حال حاضر پیمانکار در حال انجام عملیات اجرایی است و پیش‌بینی می‌شود اجرای خط دوم آبرسانی به شیراز تا قبل از انتهای سال به پایان برسد.
وی عنوان داشت: دکتر آیت الله ابراهیم رییسی از زمان انتصاب در قوه قضاییه سیاستی را در رابطه با بحث تولید که از شعارهای اساسی رهبر معظم انقلاب در سالهای متمادی است، دنبال کردند و این اقدام مانع از تعطیلی واحدهای تولیدی شد و به راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل کمک کرد.
شیبانی یادآور شد: این رویکرد باعث شد که در شهر شیراز شاهد راه‌اندازی و احیای صدها واحد تولیدی در شهرک صنعتی و منطقه ویژه باشیم و امیدواریم این رویکرد ادامه داشته باشد.
وی اظهار کرد: زمانی که دولت سیزدهم کار خود را آغاز کرد با شیوع کرونا روبه‌رو بودیم و روزانه حدود ۷۰ تا ۱۰۰ نفر از مردم به دلیل مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست می‌دادند اما با استقرار دولت مردمی و دیپلماسی که انجام شد شاهد اقدامات خوبی به منظور مقابله با این بیماری در سراسر کشور و استان فارس بودیم.
شیبانی اضافه کرد: در حال حاضر شاهد کاهش آمار مرگ و میر در شهر شیراز هستیم و حتی در برخی روزها آمار فوتی نداریم که این اتفاق خوب ناشی از سیاست‌های خوب دولت سیزدهم و اجرایی شدن این سیاست‌ها در رابطه با واکسیناسیون عمومی است.

وی به برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی از دیگر اقدامات مهم این دولت به شمار می‌رود که پس از اجرای این سیاست، یارانه مستقیما به مردم پرداخت شد.
فرماندار شیراز اظهار کرد: هرچند در ماه‌های ابتدایی از اجرای این طرح، برخی شهروندان نگرانی‌هایی داشتند اما فرمانداری شیراز با همکاری سایر دستگاه‌های متولی اقدام به پذیرش اعتراضاتِ تمامی مراجعین کرد و این اعتراضات به وزارت رفاه و سازمان هدفمندی منعکس شد؛ با انتقال و انعکاس این اعتراضات در حال حاضر شاهد حل مشکلات این افراد هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha