۸ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۳۳
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84869898
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احیا و راه‌اندازی ۱۲۲ واحد تولیدی در قزوین، رهاورد دولت سیزدهم

قزوین - ایرنا - احیا و راه‌اندازی ۱۲۲ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین طی یک سال اخیر گواهی بر تحقق وعده های دولت سیزدهم در زمینه حمایت از تولید و پشتیبانی از فعالان این عرصه و تلاش برای حل مشکلات صنعت گران است.

به گزارش ایرنا، رونق تولید و حمایت از فعالان این بخش از شعارها و وعده های مهم و اساسی رئیس جمهور و دولت سیزدهم به شمار می رود. با نگاهی به آمارها در این زمینه می توان اذعان کرد شعارهای داده شده در این خصوص طی نخستین سال از فعالیت دولت مردمی سیزدهم تا حد زیادی محقق شده است، احیا و راه اندازی ۱۲۲ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین گواهی بر این ادعا و نشان دهنده گوشه ای از خدمات و تلاش های دولتمردان در زمینه حمایت از تولید داخلی و رونق این بخش است.

در کنار این موضوع طی یک سال گذشته آمارهای امیدبخش و قابل توجهی از حوزه سرمایه گذاری نیز به ثبت رسیده است، به طوری که شاهد رویش بارقه های امید در جامعه برای رونق تولید و اشتغال در کشور از جمله استان قزوین بوده ایم.

قزوین با برخورداری از یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و داشتن بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی بهره بردار یکی از قطب های مهم صنعت کشور به شمار می رود، با رویکرد حمایتی دولت سیزدهم اتفاقات بزرگی در یکساله اخیر برای صنایع این استان رقم خورده و شاهد پویایی این بخش و رونق تولید و سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی این استان و تقویت صنایع کوچک و متوسط آن بوده ایم.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در این گزارش به مهم ترین فعالیت ها و خدمات ارایه شده در زمینه سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین و حمایت از صنایع کوچک و متوسط این استان در دوران یکساله دولت سیزدهم نگاه انداخته است.

احیا و راه‌اندازی ۱۲۲ واحد تولیدی در قزوین، رهاورد دولت سیزدهم

ایجاد و توسعه چهار کنسرسیوم صادراتی با صادرات ۴۲۲ هزار یورویی

صنایع کوچک امروزه ضمن اینکه نقش مهمی در تکمیل زنجیره های تولید دارد در ایجاد اشتغال و رشد توان تولید داخلی نیز بسیار تاثیر گذار است.

در دولت سیزدهم حمایت از بخش تولید معطوف به صنایع و کارخانجات بزرگ نشده و برنامه های زیادی برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط طراحی و تدارک دیده شده که بخشی از آنها طی یک ساله گذشته به ثمر نشسته است.

احمد شایان معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی قزوین در این رابطه و اقدامات حمایتی انجام شده در حوزه صنایع کوچک این استان در دولت سیزدهم گفت: در یک سال گذشته با هدف تقویت توان صنایع کوچک برای حضور در بازارهای خارجی و رونق صادرات، چهار کنسرسیرم صادراتی در این زمینه تشکیل شده که منجر به صادرات ۴۲۲ هزار یورویی در این زمینه شده است.

این مسوول با اشاره به نیاز مبرم صنایع کوچک به مشاوره به دلیل نداشتن تشکیلات و ساختارهای اداری لازم، گفت: در این مدت همچنین 15 مشاور مجرب در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین مستقر شدند تا در زمینه های مختلف به صنایع کوچک قزوین مشاوره ارایه کنند.

برگزاری ۲۱ تور صنعتی و کمک به ۴۲۱ واحد تولیدی برای شرکت در نمایشگاه ها

وی با اشاره به ضرورت توانمندسازی صنایع کوچک در زمینه های مختلف از جمله انتقال فناوری و بازاریابی،اظهار داشت: در همین زمینه ۲۱ تور صنعتی طی یک سال گذشته برای فعالان و دست اندرکاران صنایع کوچک و متوسط استان قزوین برگزار شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در ادامه با اشاره به ارایه کمک های مالی به صنایع کوچک و متوسط برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی،گفت: طی یک سال گذشته به ۴۲۱ واحد تولیدی برای حضور در نمایشگاه ها شامل ۱۳۱ نمایشگاه داخلی و ۲۳ مورد نمایشگاه خارجی کمک شد.

شایان همچنین یادآور شد: به منظور توانمندسازی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط طی این مدت ۶۶ دوره آموزشی برای کارکنان آنها برگزار شده و در این زمینه ۹ هزار و ۴۹۵ نفر ساعت آموزش به یک هزار و ۲۰۰ نفر ارایه شده است.

وی با اشاره به نقش خوشه های صنعتی در هم افزایی توان صنایع کوچک در زمینه های مختلف از جمله تامین مواد اولیه، رفع نیازهای فناورانه و حضور بهتر در بازار،گفت: تکمیل خوشه های کفش، زیتون و شیرینی و بروزرسانی نقشه خوشه صنعتی قزوین از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه حمایت از صنایع کوچک و متوسط در مدت یاد شده بوده است.

احیا و راه‌اندازی ۱۲۲ واحد تولیدی در قزوین، رهاورد دولت سیزدهم

جذب ۱۸۶ سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین

بدون تقویت سرمایه گذاری امکان رونق تولید و اشتغال وجود ندارد، با پیاده سازی برنامه های دولت و اقدامات حمایتی انجام شده اتفاقات بزرگی طی یک سال اخیر در این زمینه حادث شده و استان قزوین در این خصوص پیشگام بوده است.

شهرک های صنعتی استان قزوین طی یک سال گذشته با حضور تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران جدید، روزهای پرجنب و جوشی را تجربه کردند.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در این رابطه گفت: در دوران یکساله دولت سیزدهم شاهد جذب ۱۸۶ سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان بوده ایم.

این مسوول اضافه کرد: به این سرمایه گذاران که برآورد سرمایه گذاری آنها بیش از ۴۹ هزار میلیارد ریال است، برای ساخت واحدهای تولیدی ۱۳۹ هکتار زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین واگذار شده است و با بهره برداری از طرح های یاد شده برای ۶ هزار نفر به شکل مستقیم اشتغالزایی می شود.

جذب سرمایه گذاران خارجی با ۲ میلیون یورو آورده در شهرک های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین همچنین اظهار داشت: در این مدت یک مورد جذب سرمایه گذار خارجی با ۲ میلیون یورو برآورد سرمایه گذاری نیز در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین به ثبت رسیده است.

صفاری با بیان اینکه ضرباهنگ سرمایه گذاری صنعتی در استان طی یکسال اخیر تند شده است،افزود: برای سال جاری نیز برنامه ریزی شده تا ۱۳۲ سرمایه گذار جذب و ۱۴۶ هکتار زمین برای ساخت واحدهای تولیدی به آنان واگذار شود. 

وی همچنین با اشاره به راه اندازی و بهره برداری و احیای ۱۲۲ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان قزوین طی یکسال اخیر، گفت: در دوران دولت سیزدهم شاهد احیا و بازگشت به چرخه تولید ۷۷ واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین بودیم که در گذشته به دلیل مسایل و مشکلات مختلف تعطیل شده و کارگران آن هابیکار شده بودند.

این مسوول اضافه کرد: در همین مدت کوتاه همچنین شاهد بهره برداری و راه اندازی ۴۵ واحد تولیدی با سرمایه گذاری چهار هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین بوده ایم که زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۸۰۰ نفر را فراهم کردند.

وی یادآور شد: این حجم از فعالیت ها در زمینه راه اندازی و بهره برداری از واحدهای تولیدی و احیای صنایع راکد در طول فعالیت شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین بی سابقه بوده است.

احیا و راه‌اندازی ۱۲۲ واحد تولیدی در قزوین، رهاورد دولت سیزدهم

کلید خوردن احداث شهرک فناوری، انرژی و منطقه ویژه اقتصادی قزوین 

صفاری در ادامه با بیان اینکه احداث شهرک تخصصی انرژی و فناوری نیز از مصوبات سفر رئیس جمهور به قزوین بوده که به دنبال اجرای آنها هستیم،افزود: تحقق این برنامه ها قزوین را به قطب سرمایه گذاری در بخش انرژی های نو و پاک و همچنین شرکت های دانش بنیان صنعتی تبدیل خواهد کرد.

این مسوول گفت: با پشتیبانی دولت مردمی سیزدهم تلاش داریم تا عملیات ساخت و اجرای منطقه ویژه اقتصادی تاکستان را نیز هرچه زودتر آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: با روحیه جهادی و انقلابی کارگزاران دولت سیزدهم برای به بار نشستن این پروژه بسیار امیدواریم و بدون شک تحول بزرگی در بخش سرمایه گذاری و صنعت و اشتغالزایی را در استان قزوین شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha