سرمایه صندوق حمایت توسعه منابع طبیعی سمنان به ۳۸.۶ میلیارد ریال افزایش یافت

سمنان- ایرنا- رئیس هیات مدیره صندوق حمایت توسعه منابع طبیعی استان سمنان گفت: سرمایه صندوق حمایت توسعه منابع طبیعی استان با افزایش سرمایه به میزان ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای کمک و اعطای تسهیلات به بهره برداران منابع طبیعی فعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید افرادی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران بمناسبت هفته دولت، افزود: صندوق حمایت توسعه منابع طبیعی استان سمنان سال ۱۳۹۶ به عنوان ششمین صندوق کشوری افتتاح  و آغاز به کار کرد و اکنون به سرمایه ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال رسیده است .
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در استان‌های دیگر کمک  مطلوبی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در قالب تبصره سه ماده ۳۱ به صندوق شده، اما در استان سمنان با وجود کمبود اعتبارات تا کنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: انتظار می رود که سازمان  مدیریت  و برنامه ریزی استان سمنان نسبت به تخصیص اعتبار از محل تبصره سه ماده ۳۱ به این صندوق برای شکوفایی هر چه بیشتر بخش منابع طبیعی اقدام کند.  
افرادی گفت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان (سهامی خاص) در  مهرماه سال ۱۳۹۶ با سرمایه ۱۰ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال با ۱۰ سهامدار و ۳۸۰ بهره بردار بعنوان ششمین صندوق منابع طبیعی کشور با هدف حمایت از تشکیل سرمایه و تقویت حجم و کیفیت سرمایه گذاری ، تجمیع برای ارتقاء و افزایش بهره وری و حمایت از تولید کنندگان در عرصه منابع طبیعی استان سمنان تشکیل شد.
وی خاطرنشان کرد:صندوق حمایت توسعه منابع طبیعی استان سمنان توانسته است در سال ۱۴۰۱ پس از دوبار افزایش سرمایه میزان منابع خود را به ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و تعداد سهامدار را به ۱۲ شرکت و بهره بردار را به ۹۳۰ نفر ارتقا دهد که سهم مشارکت مردم (بخش غیردولتی) ۵۵.۴ درصد و سهم بخش دولت ۴۴.۶ درصد و همچنین از لحاظ میزان منابع بعنوان سومین صندوق در میان ۱۳ صندوق منابع طبیعی سرمایه خود را به ثبت برساند .

پرداخت ۸۷ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق حمایت توسعه منابع طبیعی استان سمنان

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت توسعه منابع طبیعی استان سمنان گفت:  یکی از اهداف صندوق اعطای تسهیلات به بهره برداران منابع طبیعی است، این صندوق  تاکنون ۵۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه و ضروری به ارزش ۸۷میلیارد ریال پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: تسهیلات در دو بخش شامل یک بخش در قالب خرید محصولات کشاورزی و دامی مثل جو ، کنستانتره، شکر ، کلونی زنبور عسل و موم و بخش دیگر در قالب اجرای طرح‌های مربوط به منابع طبیعی در زمینه عملیات مختلف مانند تولید نهال،  عملیات نهالکاری، عملیات کانال بتنی، بند خاکی و کانال انتقال آب، عملیات کپه کاری ، بوته کاری و بذرپاشی، عملیات گشت ، مراقبت ، حمایت و حفاظت (قرق بانی)، عملیات وجین ، واکاری و آبیاری، عملیات سازماندهی و مدیریت چرای دام و افزایش علوفه و اصلاح مراتع بوده است.
وی یادآور شد:در مجموع حجم اجرای عملیات ها به وسیله شرکت تعاونی های فراگیر زیرمجموعه صندوق حمایت توسعه منابع طبیعی استان سمنان  بیش از ۸۵ هزار هکتار در استان رسیده است .
رئیس هیات مدیره صندوق حمایت توسعه منابع طبیعی استان سمنان گفت: با برطرف شدن چالش‌های فراروی صندوق‌های منابع طبیعی مانند کمبود سرمایه ، عدم واگذاری عاملیت ها برای بهبود اهداف صندوق با بکارگیری از جوامع محلی و آموزش صحیح آنها، تخصیص اعتبارات خاص و افزایش سرمایه و استفاده از ظرفیت تبصره سه بند ب ماده ۳۱احکام دائمی می‌توان به تقویت صندوق که بهبود معیشت بهره برداران منجر خواهد شد کمک کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha