۶ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۴۱
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84869670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کرج: موکب داران و خادمان بر ترویج مسایل فرهنگی اقدام کنند

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تاکید بر لزوم بصیرت افزایی در مسیر پیاده‌روی اربعین، گفت: موکب داران و خادمان باید بر ترویج مسایل معرفتی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی یکشنبه شب در دیدار با جمعی از موکب‌داران استان البرز  به بیان برخی نکات به موکب داران پرداخت و افزود: شما وظایفی را نسب به خودتان و وظایفی را نسب به زائران و موکب داران دیگری که در کنار شما فعالیت خواهند کرد، دارید که ضروری است به آن‌ها عمل کنید.

وی در توصیه خود به موکب داران به رعایت نظم و انضباط تاکید کرد و گفت: رعایت نظم و انضباط در کار نشان از شیعه بودن ماست چراکه اهل‌بیت (ع) اهل نظم و انضباط بودند بنابراین ضروری است خادمان با تقسیم‌کار، وظایف محوله را به‌طور دقیق انجام دهند و در کار یکدیگر دخالت نکنند.

امام جمعه کرج  در ادامه بابیان اینکه خادمان باید تمیز و منظم باشند، بیان داشت: خادمان باید با ظاهری آراسته و مرتب به زوار خدمت کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با تاکید بر لزوم توجه به نظافت و تمیزی موکب، بر اقامه نماز اول وقت نیز گفت: خوب است که در موکب‌ها نماز به‌صورت جماعت اقامه شود.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآورشد: موکب داران سعی کنند که ضمن هویت داشتن موکب از نمود دادن آن خودداری کنند چراکه اربعین نشان‌دهنده وحدت جهان اسلام است و همه باید سعی کنند که با برادران عراقی رفیق باشند.

وی با تاکید بر توجه به امور فرهنگی در پیاده‌روی اربعین، عنوان کرد: کارهای فرهنگی که در مسیر پیاده‌روی قابلیت اجرا دارد را حتما انجام دهید.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با تاکید بر توجه و حساسیت نسبت به مسایل محرم و نامحرم در پیاده‌روی اربعین، گفت: پسندیده است که بانوان برای پیاده‌روی اربعین با محارم خود اقدام کنند.

وی با اشاره به پیاده‌روی جاماندگان اربعین، افزود: در روز اربعین حسینی(ع) انسان یا باید در کربلا باشد یا حسرت جا ماندن از زیارت را بخورد بنابراین باید از مشابه‌سازی این پیاده‌روی خودداری و به برگزاری تجمعات و مراسم عزاداری پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در این جلسه با تاکید بر اینکه اربعین حسینی(ع) مساله مهم و اساسی است که ابعاد مختلفی دارد، بیان داشت: اربعین مقدمه‌ قیام مهدوی است که نمودی از دولت کریمه‌ حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در آن قابل‌مشاهده است.

وی در ادامه افزود: رفاقت‌ها، برادری‌ها، بدون رنگ و عنوان بودن‌ها و امثال‌ آن در اربعین حسینی (ع) یک نمونه‌ای از دوران حکومت حضرت حجت (عج) است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اثرات فراوان زیارت اربعین حسینی، تاکید کرد: این زیارت در شعاع زندگی ما باید چنان آثار ماندگاری داشته باشد که تا سال بعد در ما نمایان باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری افزود: زیارت اربعین حسن فعلی دارد که اگر حسن فاعلی را هم داشته باشد، اثرات بزرگ و ماندگاری خواهد داشت کما اینکه تاکنون نیز داشته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha