۶ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۳۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84869612
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گردان‌های حزب‌الله: نظامیان ترکیه باید طی دو مرحله از عراق اخراج شوند

تهران-ایرنا- مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق در سخنانی تاکید کرد که مقاومت قادر به اخراج نظامیان ترکیه از عراق است.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ابو علی العسکری، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق در این باره تاکید کرد: نیروهای متجاوز ترکیه باید از عراق اخراج شوند و این اتفاق در دو مرحله انجام می‌شود؛ در مرحله نخست باید از پایگاه‌های پیشرفته بیرون شوند و مرحله دوم نیز با پاکسازی مناطق مرزی از وجود مزدوران آنها انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: مقاومت و دوستانش قادر به محقق کردن این هدف هستند.

العسکری همچنین نسبت دادن حملات اخیر به پایگاه‌های نظامیان اشغالگر آمریکا در عراق و سوریه به گردان‌های حزب‌الله را رد کرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به بحران سیاسی عراق گفت: از مخالفان سیاسی می‌خواهیم به احترام حرمت ایام اربعین از تشدید تنش خودداری کنند و جلوی پیشگامان فتنه و مزدوران رسانه‌ای را بگیرند؛ چراکه بسیاری از آنها در پایتخت‌های دشمنان مخفی شده‌اند و توسط برخی طرف‌های سیاسی حمایت می‌شوند.

ارتش ترکیه آذر سال ۱۳۹۴ با اعزام یک هزار و ۲۰۰ تن از نظامیان خود به منطقه بعشیقه در استان موصل وارد عمق خاک عراق شد. دولت بغداد این اقدام نظامی ترکیه را ناقض حاکمیت عراق دانسته و بارها خواستار خروج نیروهای ترکیه از خاک عراق شده است.

ترکیه هر از گاه مناطقی را در شمال عراق به بهانه حضور گروه‌های تروریستی بمباران می‌کند.

دولت عراق بارها به علت نقض حاکمیت سرزمینی خود به ترکیه اعتراض کرده است، اما با این وجود عملیات نظامی آنکارا همچنان در شمال عراق به بهانه مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) ادامه دارد.

گروه‌های مقاومت عراقی بارها درباره حضور غیرقانونی ارتش ترکیه در عراق هشدار داده‌اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha