تقلای صهیونیست‌ها برای تاثیر بر مذاکرات وین در سایه اذعان به برخورداری ایران از دانش هسته‌ای

تهران - ایرنا- سران رژیم صهیونیستی با اذعان به برخورداری ایران از دانش هسته‌ای و نیز احتمال دستیابی به یک توافق با ایران، بار دیگر در سایه اختلاف‌نظرهای خود به تکاپو افتاده‌اند تا شاید بتوانند بر این روند تاثیر بگذارند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» نوشت: یائیر لاپید نخست وزیر اسرائیل قرار است با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته ای ایران گفت و گو کند.

این رسانه به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که دیدار لاپید و بایدن بعد از سخنرانی بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۰ سپتامبر برگزار شود.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان»، همچنین از گفت‌وگوی تلفنی بایدن و لاپید در روزهای آینده خبر داد.

در همین حال، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز روز شنبه در دیدار با روسای یک اندیشکده آمریکایی در واشنگتن گفت: لازم است توافق هسته ای ایران اصلاح شود.

وی در عین حال اذعان کرد: ایران به دانش، زیرساخت و ظرفیت‌هایی در حوزه هسته‌ای دست پیدا کرده که بیشتر آنها غیرقابل بازگشت هستند.

گانتس با ابراز نگرانی تصریح کرد: توافقی که محدودیت‌های کمی روی ایران اعمال کند زمینه را برای توسعه برنامه هسته ای ایران فراهم می کند.

وی همچنین خواستار برخورد با متحدان منطقه‌ای ایران بدون توجه به سناریوهای احتمالی در ارتباط با توافق هسته ای شد.

همزمان شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز» نیز گزارش داد که لاپید خواستار توضیح رئیس موساد درباره تحقیر آمریکا به خاطر امضای توافق هسته ای احتمالی با ایران شده است؛ امری که نشان از اختلافات داخلی و سردرگمی آنها در زمینه چگونگی برخورد با این پرونده دارد.

تقلای صهیونیست‌ها برای تاثیرگذاری روی مذاکرات وین با اذعان به برخورداری ایران از دانش هسته‌ای

دیوید بارنی رئیس موساد پنج شنبه گذشته از آمریکا برای عجله در امضای توافق هسته ای انتقاد کرده و این توافق را مبتنی بر دروغ اعلام کرده بود.

«آی ۲۴ نیوز» نوشت: بااینکه لاپید خودش هم با توافق هسته ای مخالف است اما انتظار این برخورد تند از سوی بارنی را نداشت.

لاپید قبلا گفته بود: مفاد پیش‌نویس توافق حاضر با معیارهای اعلام شده از سوی بایدن نیز همخوانی ندارد.

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه از بنیامین نتانیاهو، رهبر ائتلاف مخالفان برای گفتگو درباره توافق هسته ای ایران دعوت کرد.

همزمان پایگاه خبری صهیونیستی «روتر» به نقل از دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گزارش داده است که لاپید از نتانیاهو  خواسته است تا دیداری با یکدیگر داشته باشند تا او نتانیاهو را در جریان تحولات توافق هسته‌ای احتمالی بین آمریکا و ایران قرار دهد.

لاپید در دعوت خود از  نتانیاهو همچنین خواستار گفت وگو در مورد وضعیت امنیتی و سیاسی جاری رژیم اسرائیل شده است.

این دومین دیدار از زمان نخست وزیری لاپید خواهد بود. دیدار نخست این دو در جریان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه صورت گرفته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha