۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹
کد خبر: 84869098
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار باجه سیار خدمات الکترونیک قضایی در مناطق محروم کرمان راه‌اندازی شد

کرمان - ایرنا - معاون قضایی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل کرمان از راه‌اندازی چهار باجه سیار ارائه خدمات الکترونیک قضایی در مناطق محروم این استان خبر داد و گفت: این اقدام بر مبنای تاکیدات ریاست قوه قضاییه برای تعمیق و توسعه خدمات رایگان قضایی در مناطق کم برخوردار انجام شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه خبری دادگستری کرمان، مهدی بخشی در تشریح این خبر افزود: باجه های سیار ارائه خدمات الکترونیک قضایی در حال حاضر در اندوهجرد شهداد، فیض آباد راور، گنبکی ریگان و رمشک راه اندازی شده و بزودی تعداد این باجه های سیار در این استان افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اغلب در شهرستان ها و بخش های استان کرمان مستقر هستند، مردم ساکن در روستاها و مناطق کم برخوردار مجبور هستند برای انجام شکایت، تظلم خواهی، ثبت سامانه ثنا، طرح دادخواست، ارسال لوایح قضایی و ... مسافت های طولانی را طی کنند که با راه اندازی این دفاتر به صورت سیار کمک بزرگی به مردم این مناطق خواهد شد.

معاون قضایی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه ارائه خدمات باجه های سیار خدمت الکترونیک قضایی به صورت رایگان است و بابت ثبت شکایات و لوایح، وجهی اخذ نخواهد شد تاکید کرد: در حال حاضر 60 دفتر الکترونیک قضایی در حوزه های قضایی این استان، در شهرستان ها و بخش ها فعال هستند و علاوه بر این دفاتر، باجه های سیار نیز در نقاط محروم و دورافتاده راه اندازی شده است.

بخشی، از همراهی و پشتیبانی های مرکز فناوری قوه قضاییه نیز تقدیر کرد و ادامه داد: کرمان از استان های پیشتاز در حوزه هوشمندسازی خدمات قضایی و توسعه زیرساخت های الکترونیک به شمار می رود و در حال حاضر تمامی حوزه های قضایی این استان از طریق فیبرنوری از ارتباط الکترونیک برخوردار هستند و توسعه این اقدامات در شوراهای حل اختلاف نیز آغاز شده است.

وی اظهار داشت: آمار موجود نشان دهنده افزایش روافزون رضایتمندی مردم از خدمات قضایی بویژه خدمات آنلاین و الکترونیک است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha