۵۶ شرکت تعاونی خراسان شمالی در دولت سیزدهم تاسیس شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۵۶ شرکت تعاونی با یکهزار و ۴۲۰ عضو در استان طی یکسال دولت سیزدهم تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، مهدی اسلامخواه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سرمایه این شرکت های تعاونی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلون تومان است که با تاسیس این مجموعه ها، ۹۸۵ فرصت شغلی در استان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ۲۲ درصد از شرکت های تعاونی تشکیل شده در یکسال اخیر خدماتی بوده است، گفت: ۱۷درصد از این شرکت های تعاونی ها کشاورزی، ۱۶ درصد صنعتی و بقیه شرکت ها در رابطه با تامین نیاز تولید کنندگان است.

اسلامخواه با بیان این که تعاونی های استان در یکسال گذشته ۷ هزارو ۳۵۹ دلار صادرات داشتند، خاطرنشان کرد: تاکید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، بر تسهیل روند صادرات و افزایش صادرات شرکت های تعاونی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، افزود: در یکسال اخیر ۷۰ میلیون تومان تسهیلات به یک شرکت تعاونی پرداخت شد و همچنین ۲۱ شرکت تعاونی نیز ۲۲۵میلیون تومان تسهیلات بلاعوض دریافت کردند.

وی یادآور شد: امسال نیز دو هزار میلیارد تومان تسهیلات در کشور برای شرکت های تعاونی در نظر گرفته شده که سهم خراسان شمالی از این رقم ۹۵ میلیارد تومان است.

اسلامخواه افزود: برای دریافت این تسهیلات ۴۹ طرح به ارزش ۱۶۱ میلیارد تومان به بانک توسعه تعاون معرفی شده که در مرحله ارزیابی اولیه است و با اجرای آن ها هزار و ۵۵۸  فرصت شغلی در استان ایجاد می شود که این طرح ها در مرحله ارزیابی اولیه در بانک توسعه تعاون است.

وی با اشاره به ظرفیت شرکت های تعاونی استان برای دانش بنیان شدن، بیان کرد: در این میان ۱۹ شرکت تعاونی در استان نیز ظرفیت دانش بنیان شدن دارند که هم اینک روند بررسی آن ها در کارگروه های مرتبط در پارک علم و فناوری استان در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی یادآور شد: در خراسان شمالی سه هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی تاسیس شده است که از این تعداد هزار و ۷۰۰ شرکت تعاونی،   فعال است.

خراسان شمالی ۹۹۶ هزار و ۱۸۲ نفر جمعیت دارد.

 سه هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی در خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha