۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 930
کد خبر: 84868857
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

قم در تلاش برای داشتن ورزشکار در المپیک پاریس است

قم- ایرنا- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: برای المپیک آینده که در سال ۲۰۲۴ در پاریس برگزار می شود برنامه داریم که حتما ورزشکاری از قم در این رویداد بزرگ حضور داشته باشد.

ابراهیم سانی‌خانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در موضوع المپیادهای استعدادهای برتر برنامه ریزی لازم در استان انجام شده و بودجه مورد نیاز برای این امر را دیده ایم و  استعدادیابی می کنیم که چه ورزشکارانی از قم می توانند در مجامع جهانی ایفای نقش کنند.

وی ابراز داشت: ۲ جلسه کارشناسی برای هیات های مرتبط با قهرمان پروری که می‌توانند مدال آور باشند داشته‌ایم و افرادی نیز شناسایی شدند و شناسایی تعداد دیگری نیز در حال انجام است.

سانی‌خانی افزود: پایگاه قهرمانی برای استعدادیابی تدارک دیده ایم و برای المپیک آینده تلاش داریم حتما ورزشکار داشته باشیم و هیات‌های ورزشی باید در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: رشته قهرمان پروری مثل کشتی در قم کار خودش را انجام می‌دهد و از گذشته این رشته ورزشی با هیجان و تب و تاب زیادی در قم فعال بوده‌است.

وی تاکید کرد: در برخی رشته‌ها که کم کار هستیم به دلیل آن است که فدراسیون مرتبط و هیات‌ها گاها فعال نیستند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: کاراته ما بهترین کاراته کاها را دارد ولی عقب افتاده‌است چون وحدت لازم در بین اهالی کاراته وجود ندارد.

وی عنوان کرد: جلساتی با روسای هیات‌ها داشته‌ایم و پیشکسوتان رشته‌های مختلف را به اداره کل ورزش و جوانان دعوت کرده‌ایم و برای رشته‌های مدال آور فراخوان داده و گفته‌ایم که عدم موفقیت آن ها قابل قبول نیست.

وی گفت: افرادی که برای ریاست هیات‌های ورزشی نامزد می‌شوند باید برنامه و حامی مالی داشته باشند و مشخص باشد آن رشته ورزشی را از کجا به کجا می‌خواهند برسانند.

سانی‌خانی اظهار داشت: اگر هیات‌های ورزشی برنامه نداشته باشند نمی‌توانیم از آنها حمایت کنیم.

قم در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ژاپن در رشته کشتی فرنگی یک نماینده داشت و علیرضا نجاتی در این مسابقات شرکت کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha