۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84868822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرانی محافل نظامی و امنیتی اسرائیل از فروپاشی تدریجی داخلی

تهران-ایرنا- محافل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی از  تشدید تفرقه و دو دستگی درونی در بین "اسرائیلی ها" و فروپاشی تدریجی این رژیم در آینده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایرنا، پنج وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از جمله ایهود باراک، گابی اشکنازی، بنی گانتس، موشه یعلون و گادی آیزنکوت در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم اذعان کردند که "موجودیت اسرائیل از درون در معرض خطر و تهدید قرار دارد".

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از آیزنکوت تصریح کرد: چیزی که بیش از همه اسرائیل را تهدید می‌کند، فقدان انسجام در بین اسرائیلی ها است.

باراک نیز در این باره گفت: همه روسای کنونی و سابق دستگاه‌های امنیتی اسرائیل از موساد تا شین‌بت بر این باور هستند که بزرگترین تهدید علیه آینده اسرائیل، خطر از دست دادن انسجام اسرائیلی ها و قرار گرفتن آنها در دو طیف سکولار و دینی (حریدی و صهیونیستی) جدا از هم است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد که اشکنازی، بنی گانتس و یعلون نیز با نظرات آیزنکوت و باراک هم نظر بوده و آن را تایید کردند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی در سایه بحران های شدید درونی خود، اکنون تحت محاصره گروه‌های مقاومت قرار دارد و به خاطر تضادهای سیاسی درونی نیز در طول چهار سال گذشته نتوانسته یک کابینه پایدار تشکیل دهد و در این مدت پنج بار انتخابات پارلمانی برگزار کرده است.

نظرسنجی‌ها حاکی از این است که انتخابات ماه نوامبر آتی نیز مشکل بی‌ثباتی سیاسی در سرزمین‌های اشغالی را حل نخواهد کرد و هیچ کدام از سه جریان راست، چپ و میانه در رژیم صهیونیستی نخواهند توانست اکثریت قاطع را در پارلمان این رژیم برای تشکیل کابینه ای باثبات به دست آورند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha