۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84868803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاش حکومت بحرین برای ممانعت از سفر زائران بحرینی به کربلای معلی

تهران-ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که حکومت بحرین با اتخاذ تصمیماتی در تلاش است تا از سفر زائران بحرینی به عراق و مشارکت آنها در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) ممانعت کند.

به گزارش امروز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، با نزدیک شدن به مراسم اربعین امام حسین (ع) و آمادگی هزاران شهروند بحرینی برای سفر به عتبات مقدسه در عراق و ایران، اداره امور گذرنامه ها و اقامت بحرین وابسته به وزارت داخلی این کشور، دستورالعمل پر کردن فرم «تقاضای مجوز سفر» را وضع کرده است.

در این فرم آمده است که مسافر باید دلیل سفر خود را اعلام کند و شهروندان بحرینی می گویند که اتخاذ این تصمیم در این زمان و با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی (ع) و رفتن هزاران شهروند بحرینی به شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی، عمدی است.

مرکز حقوق بشر بحرین در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که این اقدام، آزادی های فردی و اجتماعی را محدود می کند و باید لغو شود زیرا به طور ویژه ای، تبعیض آمیز و علیه شهروندان است.

بر اساس این گزارش، حکومت بحرین در ماه اخیر هزاران نفر از شهروندان بحرینی را بدون دلیل واضح و قانع کننده ای از سفر به اماکن مقدس در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دیگر منع کرده است.

به نوشته العهد، حکومت بحرین از سال ۲۰۲۰ به بهانه انتشار ویروس کرونا سفر شهروندان بحرینی به عراق و ایران و مشارکت در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) را ممنوع اعلام کرده بود.

برپایه این گزارش، مقامات بحرینی پیش از این صدها شهروند شیعه را از فرودگاه بین المللی بحرین و گذرگاه زمینی مرتبط با عربستان سعودی "پل فهد" در حالی که به منظور زیارت اماکن مقدس دینی رهسپار عراق، سوریه و ایران بودند، بازگردانده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha