وزیر دفاع استرالیا با هدف ترمیم روابط نظامی به آلمان، فرانسه و انگلیس سفر می‌کند

تهران- ایرنا - وزیر دفاع استرالیا امروز (یکشنبه) اعلام کرد برای تقویت روابط دفاعی با آلمان، فرانسه و انگلیس این هفته به اروپا سفر می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزیر دفاع استرالیا در حالی که با شدت گرفتن جنگ اوکراین بر اهمیت همکاری کشورهای همفکر تاکید کرد، افزود برای تقویت روابط دفاعی با شرکای اروپایی این هفته به فرانسه، آلمان و انگلیس سفر می‌کند.  

این سفر که قرار است از فردا ۲۹ اوت تا اول سپتامبر انجام شود نخستین سفر «ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا از زمان به قدرت رسیدن دولت چپگرای این کشور در انتخابات ماه مه به این کشورها خواهد بود.

«ریچارد مارلز» با همتایان فرانسوی، آلمانی و انگلیسی خود در این سفر که فرصتی برای استرالیا در جهت تقویت تعهداتش برای در روابط دفاعی با اروپاست دیدار می‌کند.

دراین میان دولت استرالیا  درحالی که از فرانسه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و تواناترین شرکایش نام برد، افزود سفر به فرانسه به " بازسازی " روابط دوجانبه کمک خواهد کرد. استرالیا در ماه ژوئن به توافقی ۵۵۵ میلیون یورویی با «ناوال گروپ» کارخانه کشتی‌سازی ارتش فرانسه با توجه به تصمیم سال گذشته برای فسخ قرارداد چندین میلیارد دلاری برای زیردریایی‌های فرانسوی دست یافت. در این راستا کانبرا  امیدوار است این قرارداد به ترمیم روابط میان دوکشور با فسخ قرارداد قبلی توسط دولت پیشین و امضای قراداد جدید با آمریکا و انگلیس که به اتحاد «آکوس» انجامید کمک کند.  

وزیر دفاع استرالیا در بیانیه‌ای همچنین درباره روابط با انگلیس گفت : «روابط ما با انگلیس هم تاریخی و هم براساس منفعت مشترک و نشانگر ادامه تعهدات‌مان به آکوس است. سفر من به اروپا درزمانی اتفاق می‌افتد که جنگ اوکراین  اهمیت افزایش همکاری شرکای همفکر هم در اروپا و هم در هند-اقیانوسیه را نشان می‌دهد»  

پیش از این ریچارد مارلز در ماه ژوئن برای بهبود تقویت همکاری دوجانبه دفاعی برای مقابله با افزایش نفوذ چین در آسیا به ژاپن سفر کرده بود.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha