۶ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 84868558
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب الله لبنان درگذشت آیت الله ناصری را تسلیت گفت

تهران-ایرنا- حزب الله لبنان در بیانیه ای درگذشت آیت الله ناصری مجتهد و استاد اخلاق را تسلیت گفت.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، حزب الله لبنان در بیانیه ای به مناسبت درگذشت آیت الله ناصری اعلام کرد: با کمال غم و اندوه خبر درگذشت عالم ربانی آیت الله شیخ محمد علی ناصری (رحمه الله) را دریافت کردیم. حوزه علمیه یکی از علمای کبار و یک استاد و تربیت کننده نمونه را از دست داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است که درس ها وموعظه های آن مرحوم در قلب های مریدان و محبان وی تابید و تمام جهان اسلام بویژه مردم شریف اصفهان و حوزه مبارک آن شهر از آن بهره مند شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حزب الله یک پشتیبان معنوی و دوستدار مقاومت لبنان را از دست داد؛ شخصیتی که همواره با محبت و اهتمام و دعاهای خود مقاومت را بویژه در جنگ ۳۳ روزه مورد لطف قرار داد و در طول سالیان گذشته همواره در ارسال سلام و اطمینان بخشی به مسیر مقاومت دریغ نورزیده است.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: حزب الله لبنان این ضایعه دردناک‌ را به وجود مبارک صاحب الزمان (عج)، امام خامنه ای (دام ظله) و سایر مراجع و علما تسلیت می گوید.

حزب الله لبنان همچنین در این بیانیه به خانواده آن مرحوم بویژه حجت الاسلام و المسلمین شیخ جعفر ناصری و سایر شاگردان و محبان آن مرحوم و عموم مردم ایران و شهر اصفهان تسلیت گفت.

آیت‌الله محمدعلی ناصری مجتهد، استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان روز جمعه در سن ۹۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم ربانی ۱۳۰۹ در اصفهان چشم به جهان گشود. وی تحصیلات خود را ابتدا در دولت آباد آغاز کرد و سپس در حوزه علمیه اصفهان ادامه داد. در ۱۴ سالگی با مهاجرت پدرش به نجف اشرف راهی نجف شد. پس از سه سال از برگشت پدر به ایران، او همچنان به ادامه تحصیل در نجف پرداخت و وارد مدرسه صدر نجف شد.

آیت‌الله ناصری در دوران عمر بابرکتش از محضر علمایی چون محمد کوفی، سیدمحمد کشمیری، شیخ عباس قوچانی، سیدهاشم حداد، سیدجمال‌الدین گلپایگانی به همراه شخصیت‌های عرفانی و اخلاقی چون علامه طباطبایی، محمداسماعیل دولابی بهره برد و به اذعان شیخ علی بهجت هیچ کس مثل ایشان با آیت الله بهجت نشست صمیمانه نداشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha