۶ شهریور ۱۴۰۱، ۵:۱۶
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84868519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوریه: کنفرانس معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای نگرانی‌ها درباره اسرائیل را نادیده گرفت

تهران-ایرنا-بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد شنبه شب گفت که بیانیه پایانی کنفرانس معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای نگرانی‌های کشورهای منطقه درباره زرادخانه اسرائیل را نادیده گرفته است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا، صباغ تاکید کرد که آنچه در پیش نویس سند نهایی دهمین کنفرانس بررسی معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای ۲۰۲۰ در خاورمیانه آمده است ضعیف است و پاسخگوی نگرانی های کشورهای منطقه نیست به ویژه اینکه این پیش نویس هیچ ماده ای برای ملزم ساختن (اسرائیل) به پیوستن به آن و قرار دادن همه تاسیسات هسته ای آن تحت پادمان جامع آژانس بین المللی انرژی اتمی را شامل نمی شود.

نماینده سوریه تصریح کرد: قطعنامه خاورمیانه که در سال ۱۹۹۵ صادر شد،   تا حصول کامل به اهداف و مقاصد آن به قوت خود باقی است.

 سوریه ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس به نتیجه موفقیت‌آمیز برسد و صفحه جدیدی در روند بررسی معاهده باز شود، اما خودخواهی سیاسی کشورهای غربی و ترجیح منافع ژئوپلیتیکی خود بر منافع طرف های معاهده منجر به این نتیجه تاسف بار شده است.

صباغ بر لزوم احترام متقابل به حقوق همه کشورهای طرف معاهده به ویژه حق مسلم آنها در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تاکید کرد.

وی گفت: در این راستا، سوریه امیدوار است که این کنفرانس موضعی روشن در قبال تحمیل تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی اعمال شده  برخی کشورها بر کشورهای دیگر از جمله تحریم های اعمال شده بر دمشق اتخاذ کند.

نماینده سوریه در پایان افزود که امیدوار است که روند مذاکرات در کنفرانس با شفافیت بیشتر انجام شود و به صورت یکسان تمام کشورها را دربرگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha