۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱:۱۴
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84868492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض مردم الجزایر به حضور مکرون در کشورشان

۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱:۱۴
کد خبر: 84868492
اعتراض مردم الجزایر به حضور مکرون در کشورشان
امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در محاصره معترضان الجزایری

تهران-ایرنا- ده ها تن از مردم الجزایر روز شنبه به سفر امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در کشورشان اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا از شبکه تی آر تی ترکیه، وی در جریان دیدار از شهر «هوران» در الجزایر با تظاهرات مردم این شهر روبرو شد.

در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، درحالی که جمعیت شعار «زنده باد الجزایر» سر می‌دهند، محافظان مکرون دیده می‌شوند که به سرعت او را سوار خودرو کردند.

بر اساس این گزارش، به دنبال این اعتراض‌های مردمی، مکرون سفر خود را کوتاه و مجبور به ترک این شهر شده است.

رئیس جمهوری فرانسه دو روز پیش در نشست خبری باعبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر گفت که کشورش و الجزایر گذشته مشترک پیچیده‌ای دارند که در بسیاری از مواقع اجازه نمی‌دهد روابط فرانسه و الجزایر به سمت آینده‌ای بهتر سوق یابد و این گذشته نباید مانعی برای آینده باشد.

وی افزود: ما گذشته را انتخاب نکردیم بلکه آن را به ارث بردیم. ما مسئول ساختن آینده هستیم. هدف من از این سفر ساخت آینده و غلبه بر چالش‌ها است تا نسل‌های جوان دو کشور بتوانند رو به جلو و به سمت آینده حرکت کنند.

مکرون بر تمایل کشورش برای توسعه همکاری در زمینه شرکت‌های کوچک و متوسط، تحقیقات علمی و همکاری آکادمیک میان دانشگاه‌های دو کشور، ورزش و آموزش و نیز عزم کشورش برای ایجاد کمیته مشترکی تاکید کرد.

وی بر اهمیت تداوم هماهنگی بین الجزایر و پاریس در زمینه مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم و ​​همچنین رویدادهای مهم بین المللی تاکید کرد.

مکرون در پایان از طرف خود و مردم فرانسه، بار دیگر به الجزایر بابت قربانیان آتش‌سوزی‌های اخیر در تعدادی از ایالت‌های شرقی آن تسلیت گفت.

مکرون روز پنجشنبه در رأس هیاتی بلندپایه راهی الجزایر شد. 

این نخستین سفر رئیس جمهوری فرانسه به الجزایر در ۵ سال گذشته است.

روابط فرانسه و الجزایر در اکتبر سال گذشته و زمانی به شدت تیره شد که مکرون هیأت حاکم بر الجزایر  را متهم کرد که از خاطرات [جنگ استقلال] برای ادامه بقای خود استفاده می‌کند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha