۶ شهریور ۱۴۰۱، ۰:۲۹
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84868485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه کمک های بشردوستانه به افغانستان/ رئیس جمهور تاجیکستان با گوترش گفت وگو کرد

تهران- ایرنا- رئیس جمهور تاجیکستان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در یک گفت و گوی تلفنی در مورد وضعیت افغانستان گفت و گو کردند و امامعلی رحمان بر لزوم ادامه کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور تاجیکستان، امامعلی رحمان گفت که جامعه جهانی باید به کمک های بشردوستانه به مردم رنج دیده افغانستان ادامه دهد و آنها را در شرایط سخت کنونی تنها نگذارد.

امامعلی رحمان همچنین آمادگی تاجیکستان برای مشارکت در این روند از طریق فراهم کردن فرصت‌های لجستیکی برای ارائه چنین کمک‌هایی ابراز کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان با اشاره به نقش مهم مأموریت کمک سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) ابراز امیدواری کرد که این سازمان و ساختارهای ذیربط به مسایل افغانستان توجه لازم را ادامه دهند.

گفت و گوی امامعلی رحمان با گوترش در حالی انجام می شود که رهبر تاجیکستان پیش از این با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در مورد اوضاع افغانستان گفت و گو کرده بود.

روسای جمهور دو کشور درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه برای تامین امنیت منطقه تبادل نظر کرده‌اند و از حضور هزاران جنگجوی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کردند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha