۶ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۱۲
کد خبرنگار: 1489
کد خبر: 84868481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحولات هرمزگان و روزهای خوش آینده

۶ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۱۲
کد خبر: 84868481
تحولات هرمزگان و روزهای خوش آینده

بندرعباس - ایرنا - چکیده پیش رو نشان می‌دهد که دولت مردمی به طور جدی نسبت به وعده‌های خود صادق است و گواه این ادعا، تحولات قابل توجه هرمزگان در حوزه‌های ترانزیت داخلی و خارجی، وصولی‌های درآمدی، تولیدات دامی، صادرات و صدور مجوزهای واحدهای صنفی است. پس با یک مقدمه کوتاه بر تحولات هرمزگان گذری می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، اینکه بسیاری از اقشار مختلف بر این باور هستند که آیت‌الله رئیسی، درواقع یک سرزمین سوخته را از دولت قبل تحویل گرفت موضوعی کاملا بدیهی بوده و هر ایرانی با انصافی با هر میزان تحصیلات، نسبت به این مساله واقف است چراکه مردم طی ۲ هزار و ۹۲۰ روزِ دولت سابق همواره یا شاید هر روز منتظر خبرهایی از وعده‌های برجام بودند، به‌گونه‌ای که هر بار با شنیدن یک خبر کوتاه و دل‌خوش‌کننده‌ای از توافقات برجامِ لبخندها، از شوق اینکه بالاخره تحریم‌ها برداشته و همه مشکلات ریز و درشت حل می‌شود به خیابان‌ها می‌آمدند و شادی و پای‌کوبی می‌کردند، همان برجامِ تضمین شده‌ای که با امضای یک قمارباز به هوا رفت و یادمان نرود مشاوران رسانه‌ای آن زمانِ دولتِ وقت چگونه و با چه برنامه‌ریزی‌هایی تلاش می‌کردند که ذهن ما از آن روزها و سال‌های بَر باد رفته، منحرف شود. « قرار بود به همان یارانه ۴۵ هزار تومانی هم نیاز نداشته باشیم»

همانطور که می‌دانید، دولت سیزدهم از همان ابتدای کار نسبت به شناسایی مشکلاتی که میراث‌دارش شده بود اقدام کرد، مشکلاتی که آثار برخی از آن‌ها هنوز در جامعه نمود پیدا نکرده است اما با وجود همه تلاش‌هایی که بدخواهانِ ایران در اشکال مختلف برای نا امید کردن مردم انجام دادند، دولت سیزدهم هدف ارزشمند خود را که خنثی‌سازی تحریم‌ها و بهبود معیشت مردم بود را با قدرت دنبال کرد و حاشیه‌ها را در همان حاشیه قرار داد.

این چکیده را از هرمزگان می‌نویسم؛ یکی از پهنه‌های راهبردی کشور عزیزمان ایران، جایی که بندر شهید رجایی آن به تنهایی بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده دارد.

مطلبی که می‌خوانید ثابت می‌کند که جراحی اقتصادی، آثار رو به بهبودی در وضعیت اقتصادی را نشان می‌دهد بنابراین از یک سالی که گذشت، صرفا به نتایج چهار ماه گذشته می‌پردازیم تا ببینیم در پایتخت اقتصادی ایران چه تحولاتی درحال رقم خوردن است.

با افراد و مسوولان متعددی در خصوص اتفاقات اخیر صحبت کردم و متوجه تغییرات چشمگیری در حوزه‌های مختلف شدم اما برای اینکه نوشته‌هایم مستند و موثق باشد تصمیم گرفتم به سراغ عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در این استان بروم.

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان، نمودارهایی را نشان داد که به صورت برخط توسط مراکز آماردهی در حوزه‌های مختلف اعلام می‌شد و اکنون تمامی این آمارها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود تا مردم با طعم شیرین خودباوری و اعتماد به جوانانِ دغدغه‌مند کشورمان آشنا شوند.

و اما، طبق گفته‌های استاندار هرمزگان، شایسته است بدانید که این استان در حوزه ترانزیت داخلی و در بخش تجارت تنها طی چهار ماه گذشته رشد ۴۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

افزایش ۱۰۰ درصدی در حوزه تولیدات دامی طی چهار ماه گذشته نیز دستاورد بزرگی بود که با تلاش مردم و دولت در هرمزگان رقم خورده است.

در حوزه وصولی‌های درآمدی هرمزگان نیز شاهد افزایش ۹۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و در حوزه صادرات نیز با ۲۲ درصد افزایش طی چهار ماه، روند پیشرفت را در پیش گرفته‌ایم.

ترانزیت خارجی که یکی از موضوعات مهم در بحث تبادلات تجاری دریایی است هم افزایش ۶۲ درصدی را تجربه می‌کنیم که نتیجه سیاست‌های دولت در نوع تعاملات خارجی است.

در بخش صدور مجوزهای صنفی هم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۲ درصدی مواجه هستیم که نشان دهنده رفع موانع و بروکراسی‌های اداری در این استان است.

« معمولا روال بر این بود که آمارها هر سه ماه یک‌بار اعلام می‌شد و حتی مجریان طرح‌ها نیز آمارهای خود را سه ماهه و ۶  ماهه ارائه می‌کردند اما امروز می‌توانیم میزان پیشرفت طرح‌ها را به صورت روزانه دریافت کنیم»

اگرچه جزئیاتِ موارد بالا را در قالب‌های فیلم و گزارش منتشر می‌کنیم اما فراموش نکنیم جمهوری اسلامی ایران، جوان‌هایی دارد که برای شکوفایی و عزت کشورشان، به صورت اعتقادی و جهادی در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی، امنیتی و میدان‌های گوناگون تلاش می‌کنند، دهه نودی‌ها نیز طوری اعلام آمادگی کردند که دنیا مشاهده کرد دشمنان‌ ما چطور به خود لرزیدند و تحولاتی که در جای جای میهن‌مان در حال رقم خوردن است نشان می‌دهد قطار انقلاب به مسیر اصلی خود بازگشته است و بدخواهان و مزدوران بی جیره و مواجب دشمن با بهره‌گیری از همه توان خود سعی در منزوی نشان دادن کشور و نا امید کردن ملت دارند و در چنین شرایطی می‌طلبد، دولت سیزدهم نیز نخبگان، تحلیلگران و رسانه‌هایی که دل در گرو مامِ وطن دارند را پشتیبانی و تقویت کرده تا بتوانند در این نبرد رسانه‌ای بر دشمنان، چیره شوند. استقلال و اقتدار و رفاه و آزادی، استقامت می‌خواهد و تا رسیدن به هدف، چیزی نمانده است و ختم کلام؛ یادمان نرود ایران اسلامی، با خون جوانانِ رعنایی به عزت و قدرت رسیده است که هرکدامشان جگرگوشه‌های مادرانِ خود بودند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha