بیش از ۱۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در مازندران احداث شد

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران از احداث یکهزارو ۲۴۸ واحد مسکونی ویژه مدد جویان بهزیستی در یکسال از فعالیت دولت سیزدهم در این استان خبرداد.

به گزارش بامداد یکشنبه خبرنگار ایرنا، فریبا بریمانی در گفت و گویی، میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را ۵۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از مجموع واحدهای در دست احداث، ۲۰ واحد مسکونی به صورت نمادین در هفته دولت امسال به مددجویان بهزیستی مازندران واگذار می شود.

وی اشتغال را رکن اصلی توانمندسازی مددجویان بهزیستی ذکر کرد و اظهار داشت: در یکسال از فعالیت دولت مردمی سیزدهم، چهار هزار و ۲۰۰ طرح اشتغالزایی با بیش از یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مازندران راه اندازی شد که در هفته دولت امسال، ۵۰ طرح اشتغالزایی به صورت نمادین به بهره برداری می رسد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با قدردانی از خیران، گفت که خیران این استان در قالب مشارکت های مردمی در طول یک سال فعالیت دولت سیزدهم، بیش از یکهزار میلیارد به بهزیستی مازندران کمک کردند که از این میزان، ۳۰۰ میلیارد ریال به صورت نقدی، ۴۴۰ میلیارد ریال به صورت غیرنقدی و بقیه نیز به صورت خدماتی است.

بریمانی با اشاره به اهدای جهیزیه به مددجویان زیرپوشش بهزیستی مازندران، بیان کرد: دولت سیزدهم در یکسال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تامین جهیزیه مددجویان زیر پوشش، به بهزیستی مازندران تخصیص داد.

وی یکی از اهداف سازمان را ارایه خدمات به افراد جامعه در دورترین مناطق کشور دانست و افزود: اجرای طرح جهادی شهدای بهزیستی استان در روستاهای بالادست و کم برخوردار در راستای خدمات رسانی برابر اجرای عدالت اجتماعی، ارتقای سطح آگاهی و دانش مردم و سهولت دسترسی جامعه هدف در مناطق بالادست از جمله طرح های مهم بهزیستی مازندران در سالجاری است.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با  ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha