استاندار:خدمات بانک‌های خصوصی در کرمان صفر است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: چند هزار میلیارد تومان توسط بانک‌های خصوصی استان جذب و خارج می‌شود و این بانک‌ها هیچ خدماتی به مردم کرمان نمی دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی فداکار روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: این بانک‌ها حتی یک ریال در جایی سرمایه گذاری و مشارکت نکرده اند و وقتی به آنها تکلیف می کنیم، می‌گویند خصوصی هستیم.

وی تصریح کرد: بانک های خصوصی اگر اختیار ندارند در استان چه می کنند و باید برای آنها تسهیلات تکلیفی و قرض الحسنه مشخص کنیم.

استاندار کرمان بیان کرد: منابع و مصارف سرمایه گذاری در استان را مشخص کنیم و جذب تسهیلات تبصره ۱۸ فرصت بسیار مناسبی است که تاکنون درباره آن کوتاهی شده است.

جذب ۷۵۴ میلیارد تومان اسناد خزانه

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: یک هزار و۵۴ میلیارد تومان جذب اسناد خزانه در استان بوده است که تا کنون ۷۵۴ میلیارد تومان تاکنون توسط دستگاه های مختلف جذب شده است و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان باقی مانده که امیدواریم تا پایان شهریور و مهلت جذب، اسناد خزانه به پایان برسد.

حعفر رودری افزود: یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان بودجه امسال در سرفصل هزینه ای ابلاغ داشتیم که تاکنون ۳۹ درصد تخصیص داده شده و در بحث اعتبارات تملک دارایی  سه هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان ابلاغ شده، فقط ۱۶ درصد به استان تخصیص پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: هشت پیشرانه و برنامه برای توسعه استان ‌کرمان تهیه شده است که بهبود فضای کسب و کار، اشتغال، احیای فرصت های سرمایه گذاری، فعال سازی واحدهای راکد و توسعه مصوب شده است.

رییس سازمان مدیریت  و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: نرخ رشد استان برای امسال ۷.۷ درصد به عنوان هدف پیش، بینی شده که برای معدن ۱۲ درصد، ۱۰.۴ درصد صنعت ۶.۶ درصد خدمات چهار درصد و در بخش کشاورزی هدف گذاری شده است.

وی ادامه داد:یکی از برنامه های پیشران برای توسعه فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال استان است و باید با تحقق این امر در سال جاری ۶۰ هزار اشتغال ایجاد کنیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha