۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 84868000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلهر: فوتبال تنها فدراسیون هماهنگ در اجرای برنامه‌های فرهنگی است

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی گفت: در هشت ماه گذشته فدراسیون فوتبال تنها فدراسیونی بود که به‌طور کامل با ما همکاری داشته و برنامه‌های فرهنگی را با دعوت از ما اجرا کرد.

به گزارش ایرنا، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش در همایش ملی مدیران ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی عنوان کرد: امور فرهنگی، ورزش همگانی و ورزش روستایی و عشایری از حوزه‌های زیرمجموعه این معاونت است که مورد پیگیری‌اند. با توجه به حوزه‌های زیرمجموعه، هدف ما در حوزه فرهنگی ارتقا رفتاری، گفتاری و کرداری جامعه ورزش است و ایده ما برای رسیدن به هدف‌مان، گفتمان فتوت و جوانمردی و ارتباط عاطفی و چهره به چهره با ادارات کل، فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی است.

وی گفت: در این راستا علاوه بر جلساتی که با عنوان اخلاق حرفه‌ای با فدراسیون‌های ورزشی داشتیم، جشنواره رسم جوانمردی را در ۳۱ استان برگزار کردیم که در آن به ۷ عنصر برتر جامعه ورزش جایزه دادیم و تجلیل از هر فدراسیون، هیات و یا دستگاه ورزشی که کار جوانمردانه‌ای انجام می‌دهد از جمله برنامه‌های ماست.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی تاکید کرد: در طول ۸ ماه گذشته فدراسیون فوتبال تنها فدراسیونی بود که به‌طور کامل با ما همکاری داشته و برنامه‌های فرهنگی را با دعوت از ما اجرا کرد و مسئول فرهنگی فدراسیون فوتبال بیشترین تعامل را با ما داشته‌اند.

کلهر خاطر نشان ساخت: برنامه هواداری و پیگیری اتفاقات مربوط به هواداران و فضای فرهنگی ورزشگاه‌ها و برگزاری مناسبت‌ها از دیگر فعالیت‌های معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان است.

وی با اشاره به اهمیت ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی گفت: ورزش همگانی علاوه بر این‌که باعث توسعه ورزش و پرورش ورزشکار در حوزه قهرمانی می‌شود باعث سلامتی، شور و نشاط و انسجام اجتماعی می‌شود و نقطه مطلوب این است که تمام مردم ما در هفته حداقل یک‌ساعت ورزش کنند که متاسفانه بر اساس آمار فقط ۲۰ درصد از جمعیت کشورمان ورزش مداوم و منظم را در برنامه‌هایشان دارند.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی تاکید کرد: جداسازی فدراسیون ورزش همگانی و آمادگی جسمانی یکی از اقدامات موثر در روی آوردن مردم به ورزش خواهد بود و لازمه توسعه ورزش همگانی، همکاری فدراسیون‌ها است.

کلهر خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات موثر در همگانی کردن ورزش در میان عموم مردم ایجاد بازی راه، برنامه‌های ملی پیاده‌روی، خیابان ورزش، جام مینی فوتبال محلات، رویدادهای ورزش صبحگاهی و عصرگاهی، مسابقات کارکنان دولت و در آخر ایران شاد است که شعار و گفتمان ما است و معتقدیم که نقطه نهایی در ورزش همگانی شور و نشاطی است که در جامعه برقرار می‌شود.

کلهر در خصوص ورزش روستایی، عشایری و بازیهای بومی و محلی هم گفت: لازم است که تمامی اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش همگانی در حوزه ورزش روستایی نیز با تلاش و همکاری فدراسیون مربوطه اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: هدف ما در حوزه ورزش روستایی، عشایری و بازیهای بومی، محلی محروم نبودن اهالی روستا از ورزش و ایجاد تحول و تحرک در ورزش روستا است که در این راستا در حال برگزاری جام مینی فوتبال به‌عنوان اولین و بزرگترین رویداد سازمان یافته کشور با حضور ۲۷ هزار تیم و ثبت نام ۳۵۰ هزار نفر در سامانه مینی فوتبال هستیم و اجرای خانه‌های نشاط و تندرستی، آموزش مربی، داور و جشنواره ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی از دیگر برنامه‌های این حوزه است.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha