۶ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۳۲
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84867996
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتمام گازرسانی به خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

۶ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۳۲
کد خبر: 84867996
اتمام گازرسانی به خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

بیرجند - ایرنا - بهره‌برداری از ۹۷۰ پروژه گازرسانی با اعتبار ۸۸۶ میلیارد تومان در یک سال گذشته و برخورداری ۱۰۰ درصد جمعیت استان خراسان جنوبی از گاز طبیعی در هفته دولت ۱۴۰۱ حاکی از نگاه ویژه دولت مردمی به مناطق کم‌برخوردار و رفع محرومیت است.

به گزارش ایرنا خراسان جنوبی که از تاسیس آن حدود ۱۷ سال می‌گذرد همچنان در مرحله تکمیل زیرساخت‌ها قرار دارد و با رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر محرومیت‌زدایی و جهش خدمت‌رسانی، وارد دوران جدیدی از اقدامات عمرانی و زیربنایی شده است.

گازرسانی یکی از این اقدامات است که به‌ویژه با توجه به اهمیت ماندگاری جمعیت در روستاها و حتی مهاجرت معکوس در استانی که کشاورزی و دامداری بخش مهمی از اقتصاد و معیشت مردمان آن را تشکیل می‌دهد، در اولویت قرار گرفته است.

بنابر اعلام شرکت گاز خراسان جنوبی در یک سال گذشته ۳۰۲ روستای این استان با هزینه‌کرد ۶۲۵ میلیارد تومان و ۱۶۲ واحد صنعتی با هزینه‌کرد ۵۸ میلیارد تومان از گاز طبیعی برخوردار شدند.

آیت الله سید "ابراهیم رئیسی" نوزدهم شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی خود به خراسان جنوبی آمد و این سفر بیش از ۱۰۰ نوع مصوبه برای استان به همراه داشت که برخی از آنها اجرایی شده و بخشی دیگر در حال اجرا و پیگیری است.

یکی از این مصوبات گازرسانی به ۱۶۹ روستای فاقد گاز خراسان جنوبی بود که ابتدای تشکیل دولت سیزدهم عملیاتی شد و با کار جهادی کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی این تعداد روستا در مدت کمتر از ۶ ماه به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

موضوعی که معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی از آن به عنوان اقدام انقلابی و جهادی یاد کرد و گفت: شهریور سال گذشته در سفر استانی دولت به خراسان جنوبی موضوع گازرسانی به ۱۶۹ روستای فاقد گاز تا پایان سال ۱۴۰۱ مصوب شد و پس از گذشت یک سال از آن سفر و ۶ ماه پس از ابلاغ مصوبه دولت، به جای ۱۸ ماه در مدت ۶ ماه این تعداد روستا گازرسانی شد.

علیرضا عباس‌زاده، اعلام جشن پایان گازرسانی به جمعیت شهری و روستایی استان در هفته دولت امسال را یکی از افتخارات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: براساس قانون، تکلیف گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است اما در خراسان جنوبی روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز گازدار شده‌اند.

با ادامه اقدام جهادی که از شهریور پارسال شروع شد، هفته دولت امسال با افتتاح گازرسانی به ۱۳۳ روستای دیگر که ۳۸۲ میلیارد تومان هزینه داشت، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار شدند و در پایان یکسالگی دولت، روستای بدون گاز در خراسان جنوبی وجود ندارد.

همچنین اتمام طرح گازرسانی به همه واحدهای تولیدی و صنعتی استان طی سه ماه آینده خبر خوشی برای مردم خراسان جنوبی در هفته دولت امسال بود.

اتمام گازرسانی به خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

کارهایی از نوع جهشی

استاندار خراسان جنوبی که اواخر هفته گذشته به همراه سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افتتاح همزمان طرح گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی و ۵۰ روستای شهرستان بیرجند در این منطقه حضور یافته بود، تکمیل گازرسانی در استان را کار جهشی و انقلابی توصیف کرد.

جواد قناعت گفت: در مدت یک سال خدمت دولت سیزدهم شاهد کارهایی از نوع جهشی در خراسان جنوبی هستیم که جای تقدیر دارد و در راستای رویکرد دولت مبنی بر توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار، امروز جشن پایان گازرسانی در خراسان جنوبی برگزار شد.

وی بیان کرد: طی سه ماه آینده نیز شاهد اتمام طرح گازرسانی به همه واحدهای تولیدی و صنعتی استان خواهیم بود که از خبرهای خوب مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته دولت امسال هزار و ۱۰۵ پروژه با اعتبار ۹ هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود که در یکسالگی دولت سیزدهم این پروژه‌ها نویدبخش توسعه استان است.

نگاه ویژه به خراسان جنوبی

قناعت اظهار داشت: سال‌ها به دلیل بی‌توجهی به خراسان جنوبی، محرومیت‌هایی تحمیل شده است لذا دولت سیزدهم به این استان توجه ویژه‌تری دارد.

وی افزود: نوع پیگیری‌های ما و نمایندگان مجلس برای موضوعات مختلف استان از نوع زیرساختی است و پروژه‌ها و طرح‌هایی را در مرکز پیگیری می‌کنیم که نشان‌دهنده محرومیت و کم‌توجهی به این استان مرزی است.

استاندار خراسان جنوبی معتقد است با توجه به محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌های این استان و با نگاه انقلابی و محرومیت‌زدایی که در دولت سیزدهم وجود دارد، به حرکت‌های جهشی و انقلابی نیاز داریم.

اتمام گازرسانی به خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

افتتاح ۹۷۰ پروژه گازرسانی در سال اول دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم با اشاره به دستاوردهای یکساله دولت سیزدهم در حوزه گازرسانی گفت: در مجموع ۹۷۰ پروژه گازرسانی با هزینه اجرایی ۸۸۶ میلیارد تومان در دوره یکساله فعالیت دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسیده است.

سید محمود هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته دولت امسال تعداد ۳۲۶ پروژه گازرسانی با هزینه اجرایی یا اعتبار مورد نیاز ۵۷۳ میلیارد تومان در این استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود و از این تعداد ۲۷۶ پروژه قابل افتتاح است.

وی اظهار داشت: با اتمام عملیات گازرسانی به همه روستاهای فاقد گاز استان، افتخار داریم در هفته دولت ۱۴۰۱ و همزمان با اولین سالروز فعالیت دولت سیزدهم، تمامی جمعیت شهری و روستایی خراسان جنوبی از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته ۳۰۲ روستای استان با هزینه‌کرد ۶۲۵ میلیارد تومان و ۱۶۲ واحد صنعتی با هزینه‌کرد ۵۸ میلیارد تومان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

ادامه گازرسانی به واحدهای مسکونی جدید

به گفته وی در این مدت گازرسانی به ۲ هزار ور ۸۲۱ واحد مسکن محرومان در ۴۸۲ روستا انجام شد که برای آن ۴۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

هاشمی از گازرسانی به ۲ هزار و ۲۷ واحد طرح نهضت ملی مسکن با هزینه ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: بهره‌برداری از پروژه خط انتقال دیهوک با هزینه ۷۲ میلیارد تومان و بهره‌برداری از ۶ پروژه ساختمانی در سطح استان با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته است.

وی به انجام طرح‌های گازرسانی به شهرک‌های صنعتی زیرکوه، درمیان و نهبندان با هزینه اجرایی ۱۲ میلیارد تومان و گازرسانی به شهرک گلخانه‌ای شقایق نهبندان با هزینه ۱۰ میلیارد تومان در بازه زمانی یک سال اخیر اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: همچنین گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان و اجرای قطعه اول خط تقویتی شوسف نهبندان با هزینه ۱۵ میلیارد تومان در این مدت انجام شده است.

وی از افتتاح گازرسانی به ۱۳۳ روستای استان با هزینه‌کرد ۳۸۲ میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد و افزود: همچنین طرح گازرسانی به ۲۳ واحد تولیدی و صنعتی با هزینه اجرایی ۲۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha