باقری: فصل نمایش در وزنه‌برداری زنان تمام شده است

تهران- ایرنا- مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری گفت: فصل نمایش و بازی کردن با وزنه‌برداری زنان تمام شد و به دنبال این هستیم تا بتوانیم در مسابقات مختلف نتیجه بگیریم.

کوروش باقری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره فهرست اسامی ارسالی ۹ مرد و یک زن به فدراسیون جهانی برای تست دوپینگ در دوران ریاست علی مرادی، اظهار داشت: به فدراسیون بین‌المللی نامه‌ای ارسال کردیم که یکتا جمالی دیگر در ایران نیست و موارد لازم را به فدراسیون اعلام کردیم. بعید بدانم که مشکلی در این زمینه برای ما پیش بیاید.

عملکرد فوق‌العاده‌ای در قونیه

وی با اشاره به اینکه کاروان وزنه‌برداری مدال‌های خوبی در بازی‌های اسلامی بدست آورد، گفت: ۲۷ مدال در این بازی‌ها کسب کردیم و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم. در بخش زنان هم مدال‌های خوبی کسب شد. هر هشت وزنه‌بردار افزایش رکورد داشتند و این موضوع نشان می‌دهد که وزنه‌برداران پیشرفت داشتند.

مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری ادامه داد: هدف ما کسب مدال است و باید این هدف محقق شود و به غیر از این فکر نمی‌کنیم. فصل شو و نمایش بازی کردن با وزنه‌برداری زنان تمام شد و به دنبال این هستیم تا بتوانیم در مسابقات مختلف نتیجه بگیریم. هر چند این موضوع زمان بر است اما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

وی درباره تایید پست نائب رئیسی یادآور شد: درباره برخی موضوعات وقتی مستقیم به من ارتباط نداشته باشد، ایجاب نمی‌کند تا به آن ورود کنیم. هر چند تقسیم وظیفه و همدلی در فدراسیون وزنه‌برداری با همت و تلاش سجاد انوشیروانی موج می‌زند.

باقری: فصل نمایش در وزنه‌برداری زنان تمام شده است

حساب ویژه‌ روی علی داودی

باقری با بیان اینکه حساب ویژه‌ای روی علی داودی باز کردیم، گفت: مسلما کار در دسته‌های فوق سنگین بسیار سخت‌تر است. همه بزرگان فوق سنگین در رده‌های مختلف جزو استعدادها و شایسته هستند. امیدوارم در این زمینه پیشرفت حاصل شود.

وی اضافه کرد: تاکنون کادر فنی خوب عمل کرده و فدراسیون هم نه تنها در تیم ملی بلکه همه حوزه‌ها حمایت و نیز ارزیابی می‌کند تا انتظارات لازم برآورده شود. این ارزیابی راجع به فرد یا شخص خاصی نیست حتی باید عملکرد من هم ارزیابی شود. هر جا کار درست پیش برود، تشویق می‌کنیم و هر جا از مسیر اصلی فاصله گرفتیم، راهکار ارائه می‌دهیم تا آن بخش تقویت شود.

فضا برای مربیگری بانوان باز است

مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری همچنین در خصوص حضور مربیان زن گفت: مهسیما بابایی به شکل ثابت به عنوان مربی در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری حضور دارد اما افراد دیگری در کنار وی قرار می‌گیرند تا نکات لازم را بیاموزند. در نهایت مربیان باید از دل وزنه‌برداری زنان بیرون بیایند. فضا برای مربیگری بانوانی که در تیم ملی سن آنها افزایش می‌یابد، باز است.

باقری: فصل نمایش در وزنه‌برداری زنان تمام شده است

در دسته‌ ۶۱ کیلوگرم وزنه‌بردار المپیکی نداریم

وی با اشاره به اینکه در دسته ۶۱ کیلوگرم وزنه‌بردار المپیکی نداریم و نهایت بتوانیم سه وزنه‌بردار را اعزام کنیم، خاطرنشان کرد: وظیفه فدراسیون و کادر فنی این است که وزنه‌برداران را در شرایط مناسب قرار دهد. همواره در اوزان بالا شانس مدال داشتیم اما به این معنا نیست که دسته ۶۱ کیلوگرم را حذف کرده باشیم. وزنه‌برداران باید تلاش کنند تا خودشان را بالا بکشند و مدعی شوند و در این فضا قرار بگیرند و المپیکی شوند.

مرادی می‌نشست تا سرمایه با پای خودش به فدراسیون برود

باقری در پاسخ به این پرسش که آیا بانوان را به مسابقات قهرمانی آسیا بحرین اعزام می‌کنید یا خیر؟ گفت: به دنبال این هستیم تا تمام شایسته‌ها را راهی این مسابقات کنیم. اگر بانوان خود را خوب نشان دهند، ممکن است هر ۱۰  نفر را به آسیا اعزام کنیم. سجاد انوشیروانی از صبح برای پیدا کردن حامی مالی بیرون می‌رود و تمام تلاشش را می‌کند اما در گذشته علی مرادی می‌نشست تا سرمایه با پای خودش به فدراسیون برود. کاری برای جذب حامی مالی نمی‌کرد.

وی درباره اعزام وزنه‌برداران به پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان در کلمبیا به عنوان مرحله نخست گزینشی المپیک توضیح داد: خدا را شکر در فدراسیون وزنه‌برداری پیشکسوتان و قهرمانان بزرگی در سمت‌های مختلف در حال فعالیت هستند و انوشیروانی، بهداد سلیمی و دیگر بزرگان نظر خود را ارائه می‌دهند. به دنبال این هستیم تا افرادی که می‌توانند سهمیه یا مدال بگیرند راهی این رقابت‌ها شوند. در رده بزرگسالان این دو نکته بسیار اهمیت دارد و اعتقاد ندارم که تیم باید کامل اعزام شود. در بخش زنان این موضوع مقداری تفاوت دارد چون سطح آنها پایین‌تر است.

عملکرد کیانوش بستگی به نظر علی‌حسینی دارد

مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری با اشاره به اینکه کادر فنی کیانوش رستمی را به تیم ملی دعوت کرده است، گفت: ما از برنامه‌های کادر فنی حمایت می‌کنیم. کیانوش و سهراب مردان بزرگی هستند و داستان آنها مقداری متفاوت است. پروسه ورود به تیم ملی برای همه یکسان است. نظر سعید علی حسینی درباره کیانوش مساعد بود و به او اعتماد می کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha