۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 84867860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش همکاری چین و آفریقا در راستای تقویت توسعه زنجیره تامین قاره سیاه

تهران- ایرنا - براساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های چین، همکاری نزدیک میان چین و آفریقا به تقویت زنجیره تامین آفریقا درمیانه مشکلات بسیار در این قاره می انجامد.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، خبرگزاری « شینهوا » چین در گزارشی با عنوان " سرمایه‌گذاری چین در آفریقا در سال ۲۰۲۲ نوشت: همکاری چین-آفریقا از دیدگاه زنجیره تامین " که از سوی شورای کسب و کار آفریقا- چین منتشر شده به نقش چین در زنجیره تامین آفریقا، تلاش‌های شرکت‌های چینی در این رابطه و چالش‌هایی که با آنها مواجه شدند پرداخته است.

این گزارش با اشاره به عوامل منفی از قبیل بیماری‌ها، مناقشاتِ منطقه‌ای و موانع لجستیکی افزوده است زنجیره تامین آفریقا زیر فشار زیادی است. باوجود این با توجه به افزایش سریع جمعیت، آفریقا هنوز بازارِ ایده‌آلی برای سرمایه‌گذاریِ زنجیره تامین با پتانسیل‌های چشمگیر و قابل ملاحظه است. 

در ادامه این گزارش، با اشاره به نقش مشارکت چین در تقویت توسعه زنجیره تامین آفریقا ایفا ، آمده است که بر اساس فعالیت های کارگروه همکاری آفریقا- چین و تلاش‌های دولت چین در راستای پروژه کمربند و جاده، چین و آفریقا متوجه طیف وسیعی از زمینه‌ها برای همکاری عملی با یکدیگر به ویژه در توسعه زنجیره تامین و صنعت شده اند.

بر اساس این گزارش، همکاری عمیق‌تر در پروژه کمربند و جاده میان چین و کشورهای آفریقایی نقشی مهم در ساختن قاره ای یکپارچه در کنار اتصال آفریقا به زنجیره تامین جهانی ایفا خواهد کرد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha