اجرای طرح «حامیم» با شرکت ۱۵۰ دانشجو در خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- اجرای طرح دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان «حامیم» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مشارکت ۱۵۰ دانشجو، امروز شنبه در دانشگاه علوم پزشکی بجنورد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین نمادین آغاز طرح حامیم در بجنورد با حضور استاندار خراسان شمالی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد برگزار شد.

دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی سراسر استان موسوم به "حامیم" از امروز به مدت پنج روز با حضور ۱۵۰ دانشجوی دختر و پسر به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می شود.

منتخبان این طرح کشوری، دانشجویان انقلابی، کنشگران و از فعالان فرهنگی، سیاسی، مذهبی و فکری در دانشگاه‌های استان هستند.

 طرح حامیم با هدف امید آفرینی و تقویت ارزش های اسلامی و روحیه فعالیت‌های جمعی در بین دانشجویان، اجرا می شود و در حوزه آموزش‌های رسمی این طرح، کتاب هایی تحت عنوان کلیات اندیشه اسلامی در قرآن، همرزمان امام حسین (ع) و خط امام تدریس می شود که دانشجویان با گذراندن هر کدام از این کتاب‌ها در طول یک هفته می‌توانند آن را با یکی از دروس معارف خود تطبیق دهند.

آموزش‌های جانبی و مهارتی همانند تکنیک های گفت‌وگو و مدیریت شبکه‌های اجتماعی نیز در این دوره پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، طرح "حامیم" امسال با هدف تقویت نقش محوری دفاتر نهاد معظم رهبری در راهبری فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه، تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی، امید آفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش‌آفرینی در سال تحصیلی و حضور میدانی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

 ۲۸ هزار و ۴۷۶ دانشجو در ۳۴ مرکز آموزش عالی دانشگاه‌های استان خراسان شمالی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha