۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84867534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلستان قطب تکواندوی کشور در رده‌های سنی پایه است

۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 84867534
گلستان قطب تکواندوی کشور در رده‌های سنی پایه است

گرگان - ایرنا - نائب رییس هیات تکواندو گلستان گفت: ورزشکاران استان ظرفیت فراوانی برای توسعه این رشته ورزشی در رده‌های سنی پایه دارند که معرفی مستمر نفرات مستعد به تیم‌ملی، یکی از نشانه‌های ترقی و حرکت رو به جلوی تکواندو گلستان است.

احسان حاجی‌محمدی  روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توانمندی تکواندوی گلستان با برنامه‌ریزی هیات و شناسایی استعدادهای جدید در حال ظهور است و امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم مسیر کسب افتخارات مسابقات معتبر هموار شود.

وی اظهار داشت: مدال طلای مسابقات جهانی نونهالان توسط باران جمال لیوانی و قهرمانی آسیا توسط زهرا فلاح ، آخرین مدال کسب شده تکواندوکاران رده های سنی گلستان است که این روند با حمایت بیشتر از قهرمانان آینده‌دار همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا که چند روز قبل در ویتنام برگزار شد گلستان سه نماینده داشت که زهرا فلاح موفق به کسب مدال طلا شد و باران جمال لیوانی برنز گرفت و فقط دست صبا بیکی از مدال کوتاه شد.

حاجی محمدی افزود: گلستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ تکواندو کار سازمان یافته دارد که از این تعداد افزون بر پنج هزار نفر دختر هستند که زیر نظر ۳۱ مربی خانم تمرین می کنند.

نائب رییس هیات تکواندو گلستان بیان کرد: سال گذشته و با وجود شیوع کرونا برنامه های متنوعی در راستای ارتقا و توسعه پایدار ورزش تکواندو انجام شد که کسب مدال نقره مسابقات آنلاین آزاد پومسه جهانی، مدال طلا و نقره مسابقات آزاد پومسه، مدال آوری در مسابقات پومسه غیرحضوری پویش دست های خدایی و افتخارآفرینی در ششمین دوره مسابقات قهرمانی پومسه آسیایی لبنان از جمله نتایج آن بود.

راه‌اندازی خانه تکواندو نیازمند تامین منابع مالی است

وی به نیاز شدید تکواندوی گلستان به مکان تخصصی تمرین اشاره کرد و گفت: ورزشکاران مدال‌آور ملی، آسیایی و جهانی استان مکانی تخصصی برای تمرین ندارند که راه‌اندازی آن کمک خوبی برای رشد و شکوفایی استعدادها، قهرمانان و مدال آوران جهانی این رشته است.

به گفته حاجی محمدی، راه اندازی خانه تکواندو گلستان به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که استاندار نیز وعده تحقق این خواسته را داد.

گلستان یکی از قطب‌های اصلی تکواندو ایران به خصوص رده‌های سنی پایه در بخش دختران است که توجه به استعدادهای بالفعل و تبدیل آنها به نیروهای القوه می‌تواند نتایج درخشانی را برای این رشته در استان به ارمغان بیاورد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha