اعتصاب پاکبانان اسکاتلند در ادامه اعتراض‌ها به دستمزد در بریتانیا

تهران-ایرنا- همزمان با اعتصاب بسیاری از کارکنان صنعت‌های مختلف در انگلیس بر سر ناکافی بودن دستمزد، پاکبان‌های اسکاتلند بیش از یک‌هفته است که دست به اعتصاب زده‌اند و خیابان‌ها در مناطق مختلف این کشور مملو از زباله و بوی ناخوشایند ناشی از آن شده‌ است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از رویترز، به رغم شکل‌گیری گفت‌وگوها میان مقام‌های محلی و رهبران اتحادیه صنفی،‌ قرار است اعتصاب «زباله» در «ادینبورو» که ۱۸ اوت (۲۷ مرداد) آغاز شد تا روز سه‌شنبه ادامه پیدا کند.

بر این اساس،‌ اعتصاب‌های مشابهی در ده‌ها منطقه از جمله شهرهای بزرگی مانند ابردین و همچنین گلاسکو، بزرگترین شهر اسکاتلند، آغاز شده است. 

یک کاربر توییتر با انتشار تصاویری از زباله‌هایی که خیابان‌های ادینبورو را فراگرفته، نوشت: این اعتراض‌ها با جشنواره سالانه هنری «فرینج» در ادینبورو که هزاران گردشگر را به این شهر جذب می‌کند، همزمان شده‌است و تصویر زشتی از این شهر دیدنی به جا می‌گذارد.

اعتصاب پاکبانان اسکاتلند در ادامه اعتراض‌ها به دستمزد در بریتانیا

اتحادیه صنفی معترضان این هفته اعلام کرد: پس از رد پیشنهاد افزایش ۵ درصدی دستمزدها، یک ارگان دولتی محلی تصریح کرد که بودجه بیشتری به این موضوع تخصیص داده نخواهد شد.

اعتصاب‌های کارگران به دستمزد در سراسر انگلیس در پی تورم فزاینده در این کشور و بحران اقتصادی ناشی از آن، شکل گرفته‌ است.

بیش از یکصدو پانزده‌هزار کارگر اداره پست شرکت «رویال مِیل» نیز از دیروز دست به اعتصابی چهار روزه زده‌اند.

شهروندان بریتانیا به علت ناهماهنگی دستمزدها با تورم، با بدترین و شدیدترین بحران هزینه زندگی در چندین ۱۰ سال گذشته روبه رو شده اند.

تازه ترین آمارها نرخ تورم این کشور را ۱۰.۱ درصد نشان می‌دهد که بالاترین سطح در ۴۰ سال اخیر به شمار می‌رود.

هفته گذشته نیز پیوستن شماری از کارگران حمل و نقل همگانی انگلیس به اعتصاب در بزرگ ترین بندر کانتینری این کشور، فعالیت‌های اقتصادی در انگلیس را مختل کرد.

پیش آن نیز شبکه حمل و نقل همگانی لندن با اعتصاب کارکنان مترو و اتوبوس‌ها برای چندمین بار برای درخواست افزایش دستمزدها و بهبود شرایط کاری، به مدت یه روز متوقف شد.

گفته می‌شود کارکنان دیگر بخش‌های صنایع انگلیس شامل کارکنان بندرها و فرودگاه‌ها همچنین وکیلان، آموزگاران، پرستاران و آتش نشانان نیز در سال جاری قصد اعتصاب یا اقدام صنفی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha