تعداد شهرهای قرمز کرونایی مازندران کاهش یافت

ساری – ایرنا – بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. تعداد شهرستان های قرمز مازندران ازسه شهرستان هفته گذشته به دو شهرستان کاهش یافت. هم اکنون شهرستان های جویبار و عباس آباد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، طبق آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون  ۱۰ شهرستان مازندران در وضعیت نارنجی و ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت ، طی هفته جاری گلوگاه، بهشهر، نکا، قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی، آمل، فریدونکنار و محمودآباد ۱۰ شهرستانی هستند که وضعیت نارنجی دارند و به نسبت هفته گذشته سه شهرستان نارنجی کمتر شده است.

هم اکنون شهرستان های  میاندورود، ساری، بابل، بابلسر، نور، نوشهر ، چالوس، کلاردشت ، تنکابن و رامسر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که به نسبت هفته گذشته تعداد شهرهای زرد افزایش یافته و چهار شهر به جمع شهرهای زرد استان اضافه شده است.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت می باشد.وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

تعداد شهرهای قرمز کرونایی مازندران کاهش یافت

بنا  به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری شدند که در همین مدت ۴۵ نفر از افراد بستری شده نیز از بیمارستان های مرخص شدند و تکمیل مراحل درمان خود را در منزل ادامه می دهند .

همچنین ۱۵۶  بیمار مشکوک به کرونا در این بیمارستان ها بستری هستند که از این تعداد ۴۸ ۱ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند .

دانشگاه علوم پزشکی بابل دیگر دانشگاه علوم پزشکی در مازندران نیز تعداد پذیرش جدید در ۲۴ ساعت گذشته را  هشت نفر ، تعداد ترخیص بیماران را سه نفر و تعداد بستری در بخش مراقبت های ویژه را ۱۲نفر اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha