۵ شهریور ۱۴۰۱، ۰:۰۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84867208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب الله: آمریکا در جهت تضعیف لبنان عمل می‌کند

۵ شهریور ۱۴۰۱، ۰:۰۷
کد خبر: 84867208
حزب الله: آمریکا در جهت تضعیف لبنان عمل می‌کند

تهران- ایرنا- معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در خطبه‌های نماز جمعه در ضاحیه جنوبی بیروت گفت که آمریکا در جهت تضعیف لبنان عمل می‌کند.

به گزارش ایرنا از المنار، «علی دعموش» گفت که حزب الله در کنار مردم لبنان است و اولویت نخست آن کمک برای کاهش رنج‌ها و مشکلات آنها است.

وی افزود: غده سرطانی که امروز در حال نابودی لبنانی‌ها است، دولت آمریکاست که آن‌ها را محاصره، بحران‌هایشان را تشدید و از کمک به آن‌ها جلوگیری می‌کند.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت: مؤثرترین پاسخ به محاصره آمریکا و سیاست اعمال محدودیت و گرسنه کردن که بر مردم لبنان تحمیل می‌کند، تقویت روحیه همبستگی، همکاری و همزیستی بین لبنانی‌ها است.

دعموش در ادامه بر تشکیل دولتی در لبنان تأکید کرد که صاحب اراده مستقل باشد و بتواند تصمیم‌های خود را به دور از فشارهای آمریکا اتخاذ تا بتواند لبنان را از بحران خارج کند.

وی گفت: آمریکا برای تضعیف لبنان و باج‌گیری از آن با هدف تسلیم شدن بیروت در مقابل تل آویو تلاش می‌کند در حالی که تلاش مقاومت، تحمیل معادلات قدرت متعلق به لبنان برای محقق ساختن خواسته‌های آن و گرفتن حقوقش است.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله  در پایان افزود: مقاومت در لبنان دیگر تنها گزینه‌ای برای آزادسازی و دفاع نیست بلکه با معادلاتی که بر دشمن تحمیل می‌کند، به گزینه‌ای برای احیای ثروت‌ها و حقوق لبنان و نجات آن از بحران اقتصادی و معیشتی تبدیل شده است.

دعموش پیش تر نیز گفته بود: تمام طرح‌های دشمن در تضعیف مقاومت که با محاصره، تحریم، محدودیت و گرسنگی برای تسلیم شدن [مقاومت] صورت گرفته است، به شکست خواهد انجامید.

سخنان دعموش پس از آن مطرح می‌شود که روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با اشاره به اقتدار و کارآمدی تهدیدهای حزب الله لبنان نوشت که تشدید تنش با حزب الله مانع از استخراج گاز توسط تل آویو در میدان گازی «کاریش» در منطقه مورد مناقشه مرزی واقع بین لبنان و فلسطین اشغالی خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha