۴ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۲۷
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84867192
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سی ان ان: حزب الله قدرتمندتر از همیشه است

۴ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۲۷
کد خبر: 84867192
سی ان ان: حزب الله قدرتمندتر از همیشه است

نیویورک - ایرنا- شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا در گزارشی اذعان کرد حزب الله لبنان پس از گذشت چهل سال قدرتمند تر از همیشه است.

شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان روز جمعه به وقت محلی در گزارشی با پرداختن به تاریخچه حزب الله و فعالیت هایش در مقابله با رژیم صهیونیستی با ادعای منزوی شدن این گروه اذعان کرد که این گروه لبنانی مورد حمایت ایران اکنون به یک بازیگر تمام عیار سیاسی و منطقه ای تبدیل شده و از لحاظ نظامی پس از چهل سال قدرتمند تر شده است.

سی ان ان گزارش داد که حزب‌ الله چهلمین سالگرد بنیانگذاری خو را روز دوشنبه در جنوب لبنان با به نمایش گذاشتن تصاویر مبارزانش که در جنگ ها به شهادت رسیده اند، جشن گرفت.

در این گزارش با بیان اینکه حمله سال ۱۹۸۲ به لبنان روند قدرت گیری حزب الله را تسریع کرد، نوشت که ایران روند حمایت از حزب الله را از همان سالهای آغازین تاسیس این گروه کلید زد.

سی ان ان نوشت که حزب الله توانست پس از مشارکت در جنگ سوریه و دفاع از بشار اسد و بر خلاف تلاش های عربستان برای مهار قدرتش، نفوذ سیاسی اش را گسترش دهد.

علاوه بر این، حزب الله توانست از یک بازیگر داخلی به بازیگری منطقه ای تبدیل شود و سطحی از بازدارندگی را علیه اسرائیل ایجاد کند.
در این گزارش آمده است که حزب الله در دهه گذشته نقش فعال فزاینده ای را در خاورمیانه از جمله عراق و یمن ایفا کرده است. در کنار نقش محوری اش در جنگ سوریه و شکست مخالفان اسد، حزب الله در عراق و یمن بیشتر فعالیت سیاسی و آموزشی دارد.

در این گزارش آمده است با وجود اینکه رهبر حزب الله پیش از این بارها در سخنرانی هایش به حاکمان کشورهای عربی خلیج فارس تاخته اما به نظر می رسد که این گروه از شدت لحن خود نسبت به این کشورها کاسته است.

سی ان ان ادامه داد، به گفته یک کارشناس مرکز مطالعات خاورمیانه کارنگی در بیروت، با بازگشت احتمالی به توافق هسته ای و از سرگیری روابط دیپلماتیک با کشورهای حاشیه خلیج فارس، حزب الله باید از این روند پیروی کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha