شهدای مدافع سلامت یادآور جانفشانی جوانان در دفاع مقدس هستند

ایلام - ایرنا - رییس سازمان نظام پزشکی استان ایلام با اشاره به جانفشانی و تلاش جامعه پزشکی و پزشکان در زمان شیوع کرونا برای سلامت مردم، گفت: شهدای مدافع سلامت یادآور جانفشانی جوانان در دفاع مقدس هستند.

گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا رمضانی شامگاه جمعه در آیین بزرگداشت مدافعان سلامت و روز پزشک افزود: جامعه پزشکی همواره در کنار و در خدمت مردم بوده اند اما از مسوولان انتظار حمایت و پشتیبانی دارند.

وی افزود: روز پزشک مزین به نام شهیدان خواهد بود و همه این روز را گرامی می داریم.

رمضانی گفت: ما خادم مردم و خذمتگزار مردم هستیم اما از مسوولان کشوری انتظار داریم توجه ویژه به قشر داشته باشند.

رییس سازمان نظام پزشکی استان ایلام در خصوص عملکرد نظام پزشکی استان، گفت: از یک و نیم سال پیش که هیات مدیره جدید انتخاب شد سعی کردیم ارتباط را با جامعه پزشکی استان بیشتر کنیم و گوش شنوایی برای دغدغه های آنان داشته باشیم.

وی خواستار توجه ویژه به قشر پزشکان شد و گفت: برای حمایت از پزشکان باید مسوولان عزم جدی داشته باشند چراکه این قشر شبانه روز برای سلامت مردم در تلاش هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این آیین افزود: پزشکان، افسران جامعه سلامت و سربازان جنگ و دفاع روزهایی سخت در مقابله با این ویروس منحوس بودند.

شهریار عباسی گفت: گذشت و فداکاری کادر بهداشت و درمان در روزهای سخت کرونا، هرگز از یادها نخواهد رفت و در یاد و خاطر مردم ما جاودانه است.

وی با اشاره به اینکه با گذشت زمان و پیشرفت علم پزشکی، حوزه های مربوط به آن از جمله اخلاق پزشکی نیز گسترش یافت و ابعاد جدیدی از آن آشکار شده است، افزود: یکی از بهترین راه های رواج اصول اساسی اخلاقی در جامعه امروز پزشکی الگوسازی است، که به جرات می توان گفت شهدای سلامت که با جان خود را فدای سلامت جامعه کردند، می توانند الگوی خوبی برای جوانان کشور باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان این آیین از خانواده شهدای سلامت به اهدای لوح و تعدادی از پزشکان نمونه استان با اهدای تندیس تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha