۴ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۲۸
کد خبر: 84867125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار طرح آبرسانی در مازندران افتتاح و کلنگ زنی شد

۴ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۲۸
کد خبر: 84867125
چهار طرح آبرسانی در مازندران افتتاح و کلنگ زنی شد

ساری - ایرنا -در سومین روز گرامیداشت هفته دولت سه طرح آبرسانی در مازندران افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح نیز آغاز شد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران، مدیرعامل شرکت آبفای استان در آیین افتتاح این طرح ها در سخنانی گفت که در گرامیداشت هفته دولت، عملیات اجرای طرح آبرسانی در روستای فولادکلای بابلسر آغاز شد که با تکمیل آن ۸۰۰ خانوار این روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

بهزاد برارزاده، همچنین از افتتاح و بهره برداری طرح آبرسانی به روستای پسنده علیا عباس آباد با بهره مندی یکهزار و ۴۰۰ خانوار و آبرسانی به روستای افراتخت بابلسر با زیرپوشش قرار دادن ۲۲۰ خانوار را از دیگر طرح های افتتاح شده در سومین روز از گرامیداشت هفته دولت در مازندران ذکر کرد.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرا و تکمیل این طرح ها را در مجموع بیش از  ۱۲۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که با تکمیل و بهره داری از این طرح ها، ۲ هزار و ۴۲۰ نفر از مردم از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به پیگیری های استاندار مازندران و  نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات و تسهیل در طرح های آبرسانی دردست اقدام، افزود: با پیگیری های صورت گرفته، اقدامات مطلوبی برای ااجرای طرح های آرسانی در مازندران صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از پیگیری های لازم در ارتباط با انتخاب و تملک زمین برای احداث تصفیه خانه فاضلاب در غرب بابلسر و شهر فریدونکنار خبرداد و افزود: در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در این بخش خواهیم بود.

برارزاده با اشاره به آغاز عملیات طرح آبرسانی به روستای فولادکلای بابلسر با ۴۳ میلیارد ریال اعتبار و زیرپوشش قرار دادن ۸۰۰ خانوار با هدف افزایش توان انتقال و ایجاد ذخیره مطمئن به منظور مقابله با کمبود آب به ویژه در مواقع پیک مصرف افزود: دراین طرح مخزن ذخیره به حجم ۵۰۰ متر مکعب، خط انتقال به طول یکهزار و ۲۰۰ متر و یک واحد ایستگاه پمپاژ احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح آبرسانی در روستای پسنده علیا عباس آباد با زیرپوشش قراردادن یکهزار و ۴۰۰ خانوار و با صرف ۴۵ میلیارد ریال اعتبار، خط انتقال آب به طول ۷۰۰ متر و چهار دستگاه پکیج حذف آهن احداث و نصب و نسبت به حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی ۴۰ لیتر در ثانیه اقدام شد.

وی گفت که برای اجرای طرح آبرسانی به روستای افراتخت بابلسر که با هدف افزایش توان انتقال، تامین آب شرب سالم و بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته بود، گفت: برای اجرای این طرح چهار هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال و پنج هزار و ۳۰۰ متر اصلاح شبکه با زیرپوشش قرار گرفتن ۲۲۰ خانوار، ۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۵ طرح عمرانی همزمان با گرامیداشت هفته دولت در این استان خبر داد و گفت که در این هفته ۲۷ طرح با ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار بهره برداری و عملیات اجرایی هشت طرح با ۷۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار آغاز می شود و ۶۸ هزار نفر از جمعیت استان نیز از مزایای این طرح ها بهره مند خواهند شد.

بهزاد برارزاده گفت که در هفته دولت امسال، خط انتقال و شبکه توزیع به طول بیش از ۱۳۶ کیلومتر، ۱۱ حلقه چاه با آبدهی ۲۳۱ لیتر در ثانیه، ۱۱ باب مخزن آن به حجم ۲ هزارو ۲۳۵ مترمکعب، شبکه اصلی و فرعی فاضلاب به طول حدود ۱۰ کیلومتر و بوگیر بخش آشغالگیر، دانه‌گیر و لجن کش مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: در گرامیداشت هفته دولت همچنین عملیات اجرایی حفر ۲ حلقه چاه با آبدهی ۴۵ لیتر در ثانیه، چهار باب مخزن به حجم یکهزار و ۳۰۰ مترمکعب و خط انتقال آب به طول حدود سه کیلومتر در مازندران آغاز می شود.

همچنین امروز پروژه آبرسانی به روستاهای اهلم و آزادمون محمودآباد نیز با بهره مندی ۲ هزار خانوار  و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

کلنگ پروژه آبرسانی به روستاهای اهلم و آزادمون محمودآباد در سال ۹۸  با هدف تامین آب آشامیدنی پایدار ، سالم و بهداشتی بر زمین زده شد. برای بهره برداری از این پروژه ، عملیاتی شامل ۴۵ هزار متر شبکه توزیع ، ۶ هزار متر خط انتقال ،تهیه و نصب دو دستگاه دیزل ژنراتور همچنین احداث دو باب مخزن ۵۰۰ متر مکعبی زمینی و ۱۰۰ متر مکعبی هوایی اجرا شده است.

منابع آبی مازندران از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سه سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب، تامین می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۱۰۲ هزار مشترک را در ۵۸ شهر و یکهزار و ۶۷۸ روستا زیرپوشش دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha