مدیر طرح انتقال پساب بندرعباس: چشم انتظار کمک برای تامین برق هستیم

بندرعباس - ایرنا - مدیر طرح تصفیه فاضلاب و انتقال پساب به صنایع بزرگ بندرعباس ضمن اظهار رضایت از روند اعتبار مالی این طرح گفت: چشم انتظار تسهیل تامین برق و کاهش فرآیندهای اداری برای سرعت بخشی به پروژه هستیم.

شهروز شجاعی عصر جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: مرحله سوم این طرح که همزمان با سومین روز از هفته دولت با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد، ۲هزار و میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون یکهزار و ۶۰۰میلیارد ریال از سوی صنایع سرمایه گذار تامین شده است.

وی ادامه داد: فاز سوم طرح تصفیه  فاضلاب شهر بندرعباس حدود ۲ماه از برنامه زمان بندی جلوتر است و چنانچه مشکل خاصی به وجود نیاید و همین روند ادامه داشته باشد، از پایان سال ۱۴۰۳ حتی یک قطره فاضلاب وارد خلیج فارس نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس درباره فاز سوم این طرح توضیح داد: در این مرحله عملیات تولید و پوشش ۲۲کیلومتر لوله فولادی و جای گذاری آنها در مسیر انتقال پساب تصفیه شده انجام می شود.

شجاعی هدف از اجرای این طرح را رفع چالش های زیست محیطی بندرعباس، سالم سازی اکوسیستم ساحل خلیج فارس، ایجاد ساختار یکپارچه برای تامین پایدار آب صنایع غرب هرمزگان و همچنین رفع مشکلات اجتماعی ناشی از بوی نامطبوع و آلودگی فاضلاب ورودی به ساحل بندرعباس اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha